اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تولید یک میلیون نهال در خراسان جنوبی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به طرح ۴ ساله کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود پیش بینی می‌شود در راستای اجرای این طرح برای امسال در استان خراسان جنوبی یک میلیون نهال تولید شود.

تولید یک میلیون نهال در خراسان جنوبی

علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: در راستای اجرای طرح چهار ساله کاشت یک میلیارد درخت در کشور اقدامات لازم زیرساختی برای تولید نهال در سطح استان شده است.

وی سهم خراسان جنوبی در اجرای این طرح  ملی چهار ساله را ۱۶ میلیون نهال عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به تولید بیش از  ۸۰۰ هزار نهال در سال گذشته تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح در استان حداقل باید امسال یک میلیون نهال جنگلی و بیابانی در نهالستان های خراسان جنوبی تولید شود.

توزیع ۱۵ هزار اصله نهال

نصرآبادی یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال در ۱۶ نهالستان خراسان جنوبی  تعداد ۳۰۰ هزار نهال جنگلی و ۷۰۰ هزار نهال بیابانی تولید شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل درختکاری تاکنون ۱۵ هزار اصله نهال در خراسان جنوبی توزیع شده است و باقیمانده نهال ها هم تا پایان اسفند ماه امسال در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود پیش بینی می‌شود در راستای اجرای طرح ملی کاشت درخت در سال ۱۴۰۲ سه میلیون اصله تولید شود.

نصرآبادی متذکر شد: این طرح شامل گونه‌های گیاهان دارویی، مرتعی، بیابانی، باغی، فضای سبز و زینتی است.

نصرآبادی ادامه داد: نهال‌های جنگلی شامل بادام کوهی، سنجد، بادام، ارغوان، زیتون تلخ و زبان گنجشک است و همچنین نهال‌های بیابانی نیز شامل تاغ، قیچ، آتریپلکس، اسکنبیل، دیودال، قره داغ است که مقاومت خوبی به خشکسالی و کم آبی دارد.

وی اظهار داشت: گونه‌های مرتعی و بیابانی خراسان جنوبی فقط نیاز به دو تا سه سال مراقبت دارد و باتوجه به نیاز آبی کم در مقایسه با گونه‌های باغی و فضای سبز نقش موثر خود را که همان ترسیب کربن و تولید اکسیژن است را ایفا می‌کنند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول