اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش اسلام‌شناس قرقیز به سوزاندن قرآن در سوئد

معاون سابق اداره روحانیت مسلمانان قرقیزستان آتش زدن قرآن در سوئد را نشانگر تنزل عمیق ارزش‌ها و دموکراسی خیالی عنوان کرد.

واکنش اسلام‌شناس قرقیز به سوزاندن قرآن در سوئد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قادر ملک اف» معاون سابق اداره روحانیت مسلمانان قرقیزستان در واکنش به آتش زدن قرآن در سوئد گفت: همه اینها نشان دهنده تنزل عمیق ارزش‌ها، جایگزینی مفاهیم «دموکراسی، آزادی، حقوق» و تبعیض قومی، نژادی و مذهبی است که به جای آن از روش‌های تهاجمی، ناتوانی و پست استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: آنها به جای بحث و گفت‌وگوی سازنده از روش‌های تهاجمی درجه پایین استفاده می‌کنند.

ملک اف افزود: اقدام عمدی آتش زدن قرآن در مقابل افرادی که به مسجد رفت و آمد می‌کنند و همچنین تهدید به ادامه فعالیت‌های مشابه، به تمام جهان نشان می‌دهد که هدف اصلی ایجاد خصومت و نفرت در جامعه، تحریک خشونت، معرفی گسل‌ها و تناقضات بین تمدنی و بین فرهنگی است.

این مقام مذهبی قرقیز معتقد است که این اقدامات با هدف سیاسی دنبال می‌شود.

ملک اف گفت: استفاده از روش‌هایی برای توهین به احساسات مذهبی بیش از 1.5 میلیارد مسلمان در سراسر جهان باعث تشدید درگیری‌ها می‌شود.

 به گفته وی، این اولین مورد نیست که چنین اقداماتی از اسلام هراسی و توهین به نمادهای مذهبی تحت عنوان آزادی بیان انجام می‌شود.

این گونه استانداردهای دوگانه و بدبینی به ایمان، ارکان حقوق و آزادی را تضعیف می‌کند.

معاون سابق اداره روحانیت قرقیزستان اظهار داشت: در سال‌های اخیر از طریق فرهنگ توده‌ای مانند شبکه‌های اجتماعی، سینما و غیره تبلیغ شدید چنین ارزش‌هایی انجام شد که معنویت و اخلاق جوانان را از بین می‌برد و آنها را به فساد می‌کشاند.

وی با اشاره به آیاتی از کتاب آسمانی گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «هنگامی که به آنان گفته شود در زمین فسق نکنید، می‌گویند: ما از پرهیزگارانیم. قطعاً اینانند که ستم می‌کنند، ولی آن را نمی فهمند. (قرآن 2: 11، 12)

مقام دینی قرقیز ادامه داد: قرآن برای هر مسلمانی مقدس است تقریباً هر قرقیز، قزاق، ازبک، تاجیک، تاتار یک قرآن در خانه دارد که به وضوح مسیر حقیقت را نشان می‌دهد: نور و ظلمت، حرام و حلال، خیر و شر، و هدایت در  زندگی را نشان می‌دهد و راهنمای روشنی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول