اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

رقابت ۱۰۰۰ حافظ و قاری قرآن در جشنواره بشری اسلامشهر

نخستین جشنواره قرآنی بشری با رقابت یک هزار قاری و حافظ قرآن‌کریم در اسلامشهر با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

رقابت ۱۰۰۰ حافظ و قاری قرآن در جشنواره بشری اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، نخستین جشنواره قرآنی بشری که با رقابت قاریان و حافظان قرآن کریم به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اسلامشهر در دارالقرآن اسلامشهر برگزار شد، عصر امروز با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر پایان یافت.

عذرا طاعتی، مدیر دارالقرآن شهرداری اسلامشهر در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی بشری که با حضور شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از اعضای شورای شهر و مسؤولان منطقه در محل دارالتلاوه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: نخستین جشنواره قرآنی بشری با شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر از قاریان و حافظان قرآن‌کریم از سراسر کشور طی ۳روز در ۳ رشته و ۲ بخش خواهران و برادران در محل مجموعه دارالقرآن شهرداری اسلامشهر برگزار شد.

وی افزود: در جشنواره قرآنی بشری پس از اعلام فراخوان، بالغ بر یک هزار نفر از قاریان و حافظان خواهر و برادر در رده‌های سنی مختلف و رشته‌های تعیین شده با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان با رای و قضاوت داوران و ناظران برجسته کشوری نفرات برتر انتخاب و معرفی شدند.

مدیر دارالقران اسلامشهر بیان کرد: در این جشنواره شرکت کنندگان در رشته حفظ قرآن، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در گروه‌های سنی مختلف خواهر و برادر دانش و مهارت قرآنی خود را در معرض قضاوت و داوری اساتید و داوران جشنواره قرار دادند که در مرحله پایانی سه نفر برتر هر رشته انتخاب و در آیین اختتامیه جشنواره معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

طاعتی با تشریح جزئیات برگزاری جشنواره قرآنی بشری گفت: در نخستین جشنواره قرآنی بشری در رشته حفظ قرآن حفاظ قرآن در ۹ بخش حفظ ۱۰ سوره، ۱۶ سوره آخر قرآن، یک جزء، ۵جزء، ۱۰جزء، ۲۰جزء و کل قرآن و در رشته قرائت ترتیل زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال و در رشته قرائت تحقیق نیز در دو رده زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال حافظان و قاریان در سنین مختلف از کودک تا افراد مسن در۲ گروه خواهران و برادران دانش و معلومات و مهارت قرآنی خود را در معرض محک و قضاوت داوران و ناظران قرار دادند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه دارالقرآن اسلامشهر خاطرنشان کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی۳۰ کرسی تلاوت در ۳۰ مسجد در سطح محلات مختلف شهرستان اسلامشهر با حضور و تلاوت قاریان و حافظان ممتاز و برجسته کشور توسط اساتید مجموعه دارالقرآن برگزار شد که از این تعداد ۵ کرسی تلاوت ویژه بانوان با قرائت بانوان خواهر ممتاز کشوری برپا شده که مورد استقبال عاشقان به قرآن و عموم شهروندان قرار گرفت.

حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر هم در ادامه آیین اختتامیه جشنواره قرآنی بشری با گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از عوامل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط دستگاه‌های مختلف به ویژه سازمان فرهنگی-اجتماعی شهرداری در سطح شهر اظهار کرد: امروز اختتامیه برنامه‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر است، عنوان دیار حافظان و قاریان قرآن که بر نام شهرستان اطلاق می شود، مایه فخر و مباهات همگان شده البته تا رسیدن به نقطه اوج فاصله داریم.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه دارالقرآن اسلامشهر نقطه امید جامعه قرآنی شهرستان است، خاطرنشان کرد: با شور و هم‌افزایی و کارهایی که در مجموعه دارالقرآن انجام می‌شود و با توجه به جایگاه این مرکز که پمپاژ کار فرهنگی و قرآنی در آن صورت می‌گیرد و آثار آن در محلات مختلف جاری و ساری است، انتظار می‌رود با اوج‌گیری فعالیت‌ها به نقطه مطلوب و آمال برسیم و حافظ عنوان ارزشمند این دیار باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی بشری ضمن تجلیل و معرفی نفرات برگزیده این جشنواره از داوران و ناظرین این جشنواره و همچنین عوامل اجرایی کرسی‌های قرآنی در محلات اسلامشهر نیز تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول