اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پاره کردن پرچم ناتو در تظاهرات ضدجنگ در پاریس+فیلم

تظاهرات‌کنندگانی که با ارسال سلاح از سوی کشورهای غربی برای اوکراین مخالف هستند در تجمعی در پاریس پرچم ناتو را پاره کردند.

پاره کردن پرچم ناتو در تظاهرات ضدجنگ در پاریس+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد تظاهرات‌کنندگانی که با عضویت فرانسه در ناتو و فروش سلاح به اوکراین مخالفند در تجمعی در پاریس اقدام به پاره کردن پرچم ائتلاف ناتو کردند.

این اتفاق در تظاهراتی که روز گذشته (یکشنبه) در پاریس برگزار شده رخ داده است. «فلوریان فیلیپات»، سیاستمدار راست‌گرای فرانسوی که از سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی است ادعا کرد حدود ۱۰ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

او تصریح کرد که در همان روز ۲۵ تجمع کوچک دیگر در نقاط دیگر فرانسه علیه ائتلاف ناتو برگزار شده است. 

فیلم‌های منتشرشده از پایتخت فرانسه در فضای مجازی حضور دست‌کم چندین هزار نفر را در این تظاهرات نشان دادند. برخی از تظاهرات‌کنندگان پرچم‌های فرانسه را به دست داشتند. گروه دیگری از آنها تابلو بزرگی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود: «برای صلح.»

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی از قبیل «نه به ارسال هواپیما، تانک و موشک برای اوکراین»، «از ناتو خارج شویم»، «ماکرون جنگ تو را نمی‌خواهیم» و «نه به جنگ جهانی سوم» سر دادند.

در مقطعی از این تجمع، فیلیپات روی صحنه رفت و با قیچی پرچم ناتو را پاره کرد. او گفت: «معنای ناتو جنگ است.»

 

 

 

این سیاستمدار راست‌گرا از پاییز اقدام به برگزاری تظاهرات‌هایی علیه عضویت فرانسه در ناتو و اتحادیه اروپا کرده. او علاوه بر این از منتقدان سرسخت ارسال سلاح از سوی فرانسه به اوکراین است.

فیلیپات بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ معاون رئیس حزب راست‌گرای جبهه ملی بود که بزرگترین حزب مخالف دولت به شمار می‌رفت. ریاست این حزب را تا سال گذشته مارین لوپن به عهده داشت.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه از جمله معدود رهبران کشورهای غربی است که در جریان جنگ اوکراین ارتباطش را با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه حفظ کرده است. او بر ضرورت حصول آتش‌بسی که باعث «تحقیر روسیه» نشود تأکید کرده است. اوکراین این مواضع فرانسه را به باد انتقاد گرفته است.

فرانسه با وجود این یکی از اصلی‌ترین کشورهای تأمین‌کننده سلاح برای اوکراین است. پاریس از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی ادوات توپخانه‌ای هویتزر و دیگر تجهیزات جنگی در اختیار کی‌یف قرار داده است.

در ماه ژانویه امانوئل ماکرون اعلام کرد فرانسه نفربرهای زرهی AMX-10 در اختیار دولت اوکراین قرار خواهد داد. فرانسه علاوه بر این احتمال تحویل جنگنده‌های رافائل به اوکراین را هم رد کرده اما گفته که این اتفاق «در هفته‌های آتی» رخ نخواهد داد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دست‌کم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

روسیه پیش از این بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: «مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم به تدریج در حال از بین رفتن است.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول