اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

تالاب نیلوفر مازندران در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ثبت دو آب‌بندان به‌عنوان تالاب نیلوفر در لیست آثار ملی طبیعی خبر داد.

تالاب نیلوفر مازندران در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید

به‌گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌ میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر با اعلام خبر فوق گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دو آب‌بندان روستای "رودبست و اجاکسر" از بخش مرکزی شهرستان بابلسر به‌عنوان "تالاب نیلوفر" با شماره‌های ۱۰۵۸ و ۱۰۵۹ در فهرست "میراث طبیعی ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران  منظر زیبایی طبیعی، تنوع زیستی و زیستگاه پرندگان را از جمله شاخص‌های ثبت این آثار برشمرد و افزود: آبشار اسکلیگ سوادکوه شمالی، درخت بلوط جوربند بهشهر، دو درخت چنار در اسکاربین نکا و کجور نوشهر و رویشگاه پیچک خزری رویان نیز ازابتدای سال جاری در لیست آثار طبیعی ملی جای گرفته و تحت حفاظت قرار دارد.

وی تصریح کرد: البته مستند سازی و مستند نگاری و معرفی و حفاظت از این رویدادها و آثار در حافظه تاریخی کشور، از وظایف میراث‌فرهنگی است اما معرفی، حفاظت و تبیین اهمیت حفاظت از این آثار به‌عنوان سرمایه ملی نیازمند تعامل ، حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردم است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول