اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت جدی دولت است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان را نیازمند برخورد جدی با واردات بی رویه دانست و گفت: مافیا اجازه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را نمی‌دهد.

صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند حمایت جدی دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در حاشیه بازدید معاون علم و فناوری رئیس جمهور از پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به مشکلات این شرکت ها اظهار داشت: شرکت دانش بنیان با وجود جوانان خوش فکر و خلاق شکل گرفته اما نیازمند حمایت جدی دولت است.

وی، واردات بی‌رویه را خلاف قانون و دشمن شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و با اشاره به تاکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از واردات بی حساب و کتاب افزود: متاسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که مافیای واردات اجازه نداده که محصولات شرکت‌های دانش بنیان قابلیت عرضه در بازار مصرف پیدا کند که در این راستا وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط برخورد جدی با آنان است.

به گفته عزیزی بحث واردات بی‌رویه در بازدید های متعدد وی از پارک علم و فناوری توسط مدیران شرکت‌ها عنوان شده و باید برای آن فکر چاره کرد.

نایب‌ رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل دیگر دانش بنیان‌ها پاس کاری این شرکت ها در دستگاه‌های اجرایی است به طوری که روند صدور مجوزها بسیار کند صورت می گیرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند که با استفاده از اختیارات خود موانع را از جلوی پای شرکت های دانش بنیان بردارند که این مهم نیازمند تعامل دستگاهها با یکدیگر است نه اینکه کار را به یکدیگر محول کنند.

وی همچنین گفت: از بانک های عامل نیز انتظار می رود که به مر قانون عمل کرده و در پرداخت تسهیلات مصوب به شرکت های دانش بنیان تسریع کنند که ظاهراً بنا به گفته مدیران شرکت ها این گونه نیست.

به گزارش تسنیم بازدید از پارک علم و فناوری استان، افتتاح مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، تجلیل از دانشجویان و برگزیدگان بنیاد نخبگان، افتتاح خط تولید و بازدید از زیرساخت‌ها و فعالیت‌های شتابدهنده واقع در بیمارستان پیوند بوعلی سینا و دیدار با امام جمعه شیراز از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه معاون ریاست جمهور به استان فارس است.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول