اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افزایش تولید کنسانتره آهن در معدن فسفات آسفوردی بافق

مدیر مجتمع فسفات آسفوردی بافق از افزایش تولید کنسانتره آهن فسفات از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: این مجتمع در ۹ ماهه امسال موفق به تولید ۴۰ هزار و ۱۸۲ تن کنسانتره آهن شده است.

افزایش تولید کنسانتره آهن در معدن فسفات آسفوردی بافق

حمید رحیمی، مدیر مجتمع فسفات آسفوردی بافق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این شهرستان، اظهار کرد: همچنین تولید فسفات مجتمع مذکور در این مدت  به ۵۰ هزار و ۷۹۴ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر رشد ۱۳ درصدی است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی موفق به فروش بیش از چهارهزار و ۳۰۰ تن فسفات شدیم در حالی که در سال گذشته فروش فسفات نداشتیم.

رحیمی به یکی از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع فسفات اشاره کرد و گفت: پس از واگذاری ساخت کارخانه، تولید کود سوپر فسفات تریپل به 20 هزار تن در سال و ظرفیت تولید سالانه دی کلسیم فسفات به ۶ هزار تن رسیده است.

مدیر مجتمع فسفات آسفوردی بافق با بیان این‌که مرحله نهایی تولید کود سوپر فسفات تریپل امسال به پایان رسید تصریح کرد: مراحل آزمایش‌های مربوط به تولید کود در حال انجام است و در حال حاضر تولید محصول اسید فسفریک ۳۵ درصدی هم در این فاز کارخانه اجرایی شده است.                            

به گفته وی مجتمع معدنی و صنعتی فسفات اسفوردی با توان تولید دو محصول کنسانتره فسفات و کنسانتره آهن، با کیفیت‌ ترین تولیدکننده فسفات کشور است.                                                                             

 رحیمی با بیان این‌که متداول‌ترین روش استفاده از سنگ فسفات تبدیل به اسید فسفریک و سپس مصرف در صنایع مرتبط است، خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد فسفات در تولید کود شیمیایی، هشت درصد غذای حیوانات و مکمل غذایی انسان، پنج درصد استفاذه صنعتی و دو درصد مواد شیمیایی خاص کاربری دارد.                                      

گفتنی است، این مجتمع معدنی در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرق بافق و ۱۵۵ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

پایان پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول