اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۲۸ درصد قزوینی ها الگوی مصرف برق را رعایت نمی کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ۲۸ درصد مشترکان برق در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت نمی کنند.

۲۸ درصد قزوینی ها الگوی مصرف برق را رعایت نمی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود خواجه وند در نشست مطبوعاتی مدیران صنعت آب و برق استان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره برق برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها ۷۲ روستاهای استان دارای برق بودند که امروز به برکت انقلاب ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار از این نعمت برخوردار هستند که ۸۴۱ روستا را شامل می شود.

وی افزود: خطوط شبکه توزیع استان پیش از انقلاب تنها ۲ هزار و ۵۳۰ کیلومتر بود که امروز به ۱۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خاطر نشان کرد: تعداد پست ها و ترانس های برق استان پس از انقلاب افزایش چشمگیری داشته به گونه ای که پیش از انقلاب ۶۸۰ دستگاه وجود داشت که امروز به ۱۲ هزار و نه ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

خواجه وند یاد آور شد: با توجه به افزایش سرقت سیم و کابل برق در قزوین، با هدف پیشگیری از سرقت، آرایش روشنایی معابر قزوین تغییر یافته و در همین راستا ۴۵ کیلومتر انتقال خط از زمین به هوا داشته ایم.

این مقام مسئول اعلام کرد: همچنین به منظور جلوگیری از سرقت ها، ایجاد کابل های خودنگهدار برای تامین شبکه روشنایی کوچه ها را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: ۲۸ درصد مشترکان برق در استان قزوین الگوی مصرف را رعایت نمی کنند و میزان مصرف شان بیش از ۲ برابر الگوی مصرف است از این رو با مدیریت مصرف در سطح استان توانستیم پیک مصرف تابستان را با کمترین تنش ممکن به پایان برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: در دهه مبارک فجر امسال شرکت توزیع برق ۳۰۳ طرح با اعتبار ۱۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که ۷۷ مورد در حوزه روستایی و ۹۵ مورد در حوزه اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع بود.

خواجه وند در پایان گفت: در حوزه انرژی های نو اتفاقات خوبی را در سطح منطقه شاهد هستیم و در حال حاضر ۱۶۴ مگاوات انرژی بادی از قزوین به شبکه سراسری تزریق می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول