اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی به روستاهای‌‌ زیر ۲۰ خانوار رسید

رئیس سازمان بسیج سازندگی ‌در ‌محرومیت‌زدایی باید روستاهای فاقد آب شرب یا اصلاح شبکه را ‌مد نظر داشته باشیم، گفت: در حوزه محرومیت‌زدایی روستاهای‌ زیر ۲۰ خانوار ‌در اولویت قرار می‌گیرند.

محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی به روستاهای‌‌ زیر ۲۰ خانوار رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار محمد زهرایی یکشنبه شب در کارگروه بسیج سازندگی استان اظهار داشت: جشنواره ملی جهادگران در ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲ همزمان با سالروز دیدار جمعی از جهادگران با رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین رزمایش جهادگران فاطمی نیز سال آینده در سه قسمت و در هر فصلی حدود ۱۰ استان براساس اقلیم جغرافیای خود این رزمایش را برگزار خواهد کرد که این رزمایش در خراسان جنوبی در فصل پاییز برنامه‌ریزی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از برگزاری کنگره شهدای جهاد و خدمت برای اولین بار پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب در سال آینده خبرداد و گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ شهید جهادگر از جهاد سازندگی را داریم که تقدیم انقلاب شدند و ۵۶ نفر هم از جهادگران آسمانی هستند که ۶ نفر از این شهدا متعلق به خراسان جنوبی هستند.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه در بحث محرومیت‌زدایی باید روستاهای فاقد آب شرب و اصلاح شبکه را در سال آینده مدنظر قرار دهیم، بیان کرد: در استان مسئولان متولی آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار را در طرح جهاد آبرسانی بگنجانند.

وی با اشاره به طرح سراسری از آبخیز تا جالیز به منظور تامین آب کشاروزی توسط بسیج سازندگی، اظهارداشت: این طرح اگر در بقیه استان‌ها به صورت نقطه‌ای و پروژه‌ای اجرا شود اما در خراسان جنوبی همه استان دیده خواهد شد چرا که دبیری این طرح هم با خراسان جنوبی است.

سردار زهرایی ادامه داد: در آینده نزدیک قرارداد بین جهاد کشاورزی و قرارگاه امام حسن(ع) امضاء و این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص اختصاص سهمیه قیر به استان‌ها، عنوان کرد: سال گذشته سهمیه قیر خراسان جنوبی از سه هزارتن به پنج هزار و ۱۰۰ تن افزایش یافت اما برای سال جاری مجوزی اخذ شده که سهمیه‌بندی وجود نداشته باشد و به هر استان براساس پروژه‌های اجرایی واقعی قیر اختصاص داده می‌شود و براساس دستورالعمل‌ها محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح ۱۰ هزار مسکن محرومان در سالروز تاسیس کمیته امداد در ۱۴ اسفندماه خبر داد و گفت: سال آینده همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و همچنین نمایشگاه ملی اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که به خوبی نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم را اجرا کرده است.

سردار زهرایی عنوان کرد: برای تامین ماشین آلات بسیج سازندگی و برخی شهرستان‌های خراسان جنوبی، با رویکرد محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های زیرساختی، در صورت مساعدت استان همکاری خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های در پرداخت تسهیلات به دلایل مختلف همراهی لازم را ندارند و باید پیگیری‌ها از سطوح ملی انجام و خراسان جنوبی ویژه دیده شود.

برگزاری ۲ هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار و ۷۶۸ اردوی جهادی با اعزام ۳۳ هزار و ۵۱۲ جهادگر برگزار شده است.

مهدی هنری افزود: این جهادگران در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، آموزشی، اقتصادی، کشاورزی و فنی مهارتی خدماتی جهادی به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خدمات ارائه کردند.

وی از ثبت اطلاعات دو هزار و ۴۲ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی خبر داد و گفت: ۹۷۶ گروه جهادی جغرافیا محور و مابقی گروه‌های جهادی محله محور هستند.

هنری اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در زمینه کمک مومنانه ۲۲۸ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان انواع کمک‌ها شامل بسته معیشتی، وام قرض الحسنه، جهیزیه، بسته‌های بهداشتی، غذا گرم، بازسازی مسکن محرومین و بسته‌های لوازم التحریر توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته ۷۴۹ پروژه با دستگاه‌های اجرایی به مبلغ ۲۶۶ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شده که تاکنون ۴۱۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۰۱ میلیارد تومان اجرایی شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: این پروژه‌ها در بخش آب و خاک کشاورزی، آب شرب روستایی، مسکن محرومین، آسفالت راه روستایی، جاده بین مزارع، آسفالت پاسگاه‌های انتظامی و حوزه‌های بسیج، ساماندهی گلزار شهدای گمنام، آموزشی، کتابخانه، زیرساخت اشتغال و فرهنگی ورزشی بوده است.

هنری با اشاره به مشارکت بسیج سازندگی در ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومین با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در استان، افزود: در حال حاضر این واحدهای به صورت میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد ۵۰ مسکن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح بسیج آبرسانی بسیج سازندگی، احداث ۱۷ مجتمع آبرسانی برای بهره‌مندی ۶۲ روستا با پیشرفت فیزکی ۵۰ درصد در حال اجراست.

هنری اظهار داشت: در زمینه اجرای نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس سهمیه بسیج سازندگی ۷۵۰ مورد بوده است که تاکنون یک‌هزار و ۵۰ نفر ثبت نام کردند و ۷۵۰ نفر به اداره برق و ۱۱۰ نفر به بانک معرفی شدند اما هنوز تسهیلات به این افراد پرداخت نشده است.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول