اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تبرئه عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از اتهامات وارده

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بر اساس حکم دیوان عدالت اداری از اتهامات وارده در فروش یک تیم فوتبال تبرئه شد.

تبرئه عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از اتهامات وارده

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فریدون اصفهانیان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال طی سنوات گذشته و پس از فروش تیم فوتبال شهرداری زنجان با یک پرونده قضایی رو به رو شد.

اصفهانیان که مدتی عضو شورای شهر زنجان نیز بود، یکی از افرادی محسوب می‌شد که به تیم شهرداری زنجان رسیدگی می‌کرد، این تیم در رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال حضور داشت و زیر نظر شهرداری و شورای شهر زنجان فعالیت داشت.

از این رو اتفاقاتی رخ داد که اصفهانیان به نمایندگی از شورای شهر و شهرداری زنجان اقدام به فروش این تیم به بخش خصوصی کرد، اما همین موضوع او را وارد یک ماجرای بزرگ کرد.

در پی همین اتفاقات شکایتی از اصفهانیان مبنی بر اهمال و تضییع وجوه و اموال دولتی صورت گرفت و در حکم اولیه نیز توسط دادگستری او محکوم به پرداخت مبلغی شده بود، پس از این اتفاق فریدون اصفهانیان به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و در حکم جدید صادره از سوی دیوان عدالت اداری فریدون اصفهانیان از هر گونه اتهام در این باره مبرا شده است.

طبق بند آخر حکم صادره از سوی شعبه سی و نهم دیوان عالی کشور، مشتکی عنه بدون سوء نیت که از ارکان اساس تحقق بزه می‌باشد بلکه در جهت جلوگیری از ورود خسارت و ضرر به فدراسیون اقدام به واگذاری تیم نموده بوده و مرتکب جرمی که قابل تعقیب باشد نگردیده است و در تایید نظریه مقامات مذکور و نظریه رئیس محترم قوه قضائیه اراء ناخواسته خلاف بین شرع و قانون تشخیص و مستندا به «ماده 477 ق. آ. د.ک» هر دو رای نقض و دادخواه از اتهام انتسابی بلحاظ عدم احراز از وقوع بزه مستندا به »ماده 4 ق. آ. د.ک» تبرئه می‌گردد این رای مطابق «ماده 477 ق. آ. د.ک» قطعی می باشد.

پایان پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول