اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

210 روستا در آذربایجان‌شرقی فاقد جاده دسترسی هستند/ 370 مدرسه کانکسی در استان

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای فعال شدن بخش خصوصی باید مشکل انرژی را حل کنیم، گفت: ما امروز ۳۷۰ مدرسه کانکسی در مناطقی از استان داریم و این برای استان مناسب نیست،۲۱۰ روستا فاقد جاده دسترسی است که باید این مشکلات در نزدیکترین زمان ممکن حل شود.

210 روستا در آذربایجان‌شرقی فاقد جاده دسترسی هستند/ 370 مدرسه کانکسی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، نشست مشترک شورای اداری، مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد و توجه ویژه به بخش خصوصی و تقویت ظرفیت‌های تجاری مهمترین خواسته نمایندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگوی مستقیم با رئیس مجلس بود.

عابدین خرّم استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: از الزامات بیانیه گام دوم انقلاب امیدواری به آینده و ساخت امید است که خوشبختانه براساس روحیه تحول‌گرایی و با خواست مردم، شاهد تشکیل مجلس و دولت انقلابی بودیم.

وی با بیان اینکه دولت با همراهی مجلس مسیر اصلاح را با قدرت ادامه می‌دهد، افزود: البته جریان تحریف و نفوذ به دنبال واژگون نشان دادن دستاوردهای انقلاب است، از طرفی استان آذربایجان‌شرقی و تبریز با وجود جنگ ترکیبی و شناختی دشمن با تلاش حافظان امنیت و تلاش همه مسؤولان وضعیت پایداری دارد و مسؤولان به برای صیانت از معیشت و اقتصاد مردم تلاش می‌کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: توسعه استان بر مبنای ۵ مؤلفه دنبال می‌شود، نخست حوزه کشاورزی وامنیت غذایی و مدیریت پهنه آبی، مؤلفه دوم توجه به معدن است در حوزه صنعت به دنبال تکمیل زنجیره‌ها هستیم که در این رابطه پروژه‌هایی با اعتبار ۷۰ همت توسط بخش خصوصی در حال اجراست، ستاد دانش بنیان در استان فعال شده و در حوزه گردشگری هم برنامه داریم همچنین تکمیل ناوگان حمل سنگین و نیمه سنگین از اولویت‌هاست.

وی ادامه داد: چالش انرژی در استان یکی از مسائل است که با ناترازی در تولید مواجه هستیم، در بحث تأمین بخش برق و گاز و آب نیز مشکلاتی وجود دارد اما با مدیریت صورت گرفته امیدوارم مشکل زیادی نداشته باشیم.

خرّم با بیان اینکه برای فعال شدن بخش خصوصی باید مشکل انرژی را حل کنیم، یادآور شد: همچنین ما امروز ۳۷۰ مدرسه کانکسی در مناطقی در استان داریم و این برای استان مناسب نیست، ۲۱۰ روستا فاقد جاده دسترسی است که باید این مشکلات در نزدیکترین زمان ممکن حل شود.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه و مهاجرت از استان، بر لزوم توجه به اقتصاد روستا پایه تأکید کرد و گفت: مطالبه افزایش تعداد نماینده برای برخی شهرهای استان نیز مطرح است.

وی متذکر شد: ما می‌خواهیم مرز ۲۷۵ کیلومتری استان نیز مورد توجه قرار گیرد، آن سوی مرز به شدت در حال توسعه است و اگر به آن توجه نشود دچار چالش خواهیم شد به ویژه موضوع بازارچه‌های مرزی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول