اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تأمین نیازمندی‌های پیشرفته دفاعی در داخل کشور/ قدردانی از حضور چشمگیر مردم در حماسه ملی

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انواع موشک از جمله بالستیک، پدافند هوایی، برد کوتاه، متوسط و بلند سایر نیازمندی‌هایی پیشرفته دفاعی کشور در داخل تامین می‌شود.

تأمین نیازمندی‌های پیشرفته دفاعی در داخل کشور/ قدردانی از حضور چشمگیر مردم در حماسه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، سردار سرتیپ پاسدار مهدی فرحی امروز در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهرستان نوشهر اظهار کرد: امروز به فضل الهی و برکت انقلاب حدود ۹۰ درصد تجهیزات نظامی نیروهای مسلح ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی کشور از طریق صنایع دفاعی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه دیگر در زمینه تجهیزات نظامی نیازی به بیگانگان نداریم،گفت: در گذشته حتی از تولید سیم خاردار و تعمیر مهمات نظامی حتی ژسه که سلاح سازمانی ارتش ما بود به بیگانگان نیاز داشتیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه بیشتر کشورهای تراز اول دنیا امروز خواهان خرید محصولات دفاعی کشور ما هستند، افزود: در حوزه تولید انواع موشک از جمله بالستیک، پدافند هوایی، برد کوتاه، متوسط و بلند سایر نیازمندی‌هایی پیشرفته دفاعی کشور در داخل تامین می‌شود.

فرحی در ادامه تصریح کرد: در دوران ۴۴ سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم اما دشمنان ما در پی فرافکنی و سیاه‌نمایی هستند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در حوزه تولید برق در کشور حدود هفت هزار مگاوات بود، افزود: امروز این آمار به حدود ۹۰ هزار مگاوات رسیده است در مقاله‌های علمی هم همزمان با شکل‌گیری انقلاب آمار آن حدود ۷۰ مقاله بود امروز این آمار از ۷۰ هزار مقاله گذر کرده است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دستاوردهای انقلاب از جمله آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی و خطوط تلفن به نقاط روستایی و شهری اشاره کرد و گفت: این خدمات تحت هیچ شرایطی از لحاظ آماری قابل قیاس نیست و همه این توفیق‌ها ریشه و منشا آن شکل گیری انقلاب اسلامی، رهنمودهای امام راحل (ره ) و رهبری فرزانه و به برکت خون شهدا، جانبازان و آزادگان در نظام اسلامی بوده است.

وی ضمن بیان اینکه پیش از شکل‌گیری انقلاب اسلامی حدود ۴۵ هزار مستشار انگلیسی و آمریکا در کشور حضور داشتند، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۷ با سرنگونی رژیم شاهنشاهی همه آنها از کشور رفتند با این وجود پس از یکسال جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی اعمال شد در آن زمان ارتش، سپاه و بسیج مسنجمی نداشتیم و از هیچ جایی حمایت نمی‌شدیم اما کشور مهاجم از طرف ایادی استکبار غرب مورد حمایت قرار می‌گیرد حتی از دادن سیم خاردار هم دریغ می‌کردند.


وی تصریح کرد: امروز به لطف الهی هیچ مستشار خارجی در کشور نداریم بلکه بیش از ۱۰۰ هزار جوان نخبه، عاشق، مخلص و با انگیزه در دانشگاه‌های تراز اول جزو همکاران جدی ما هستند و این جمعیت نخبه در برابر آن ۴۵ هزار نفر مستشار خارجی که در گذشته حقوق هنگفت دریافت می‌کردند هم‌اکنون در این کشور فعالیت دارند.

 فرحی با بیان اینکه امروز به لطف الهی می‌توانیم ده‌ها پهپاد را در کشور تولید کنیم، گفت: این پهپادهایی هستند که جوانان نخبه ما در ایران اسلامی خلق کردند.


جانشین وزیر دفاع و نیروهای مسلح افزود: در شرایط کنونی دستاوردهای پهپادی و موشکی مشاهده و رونمایی آنها را می‌بینیم و در حوزه تولید راهدار هم در حوزه‌های مختلف با برد کوتاه و بلند به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم و همه این موارد به هم‌افزایی با نخبگان که در دانشگاه‌های تراز اول کشور مشغول فعالیت هستند برمی‌گردد.

وی به موفقیت‌های در حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: سعی کردیم از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها بهره بگیریم و در بیش از ۸۰۰ شهرک صنعتی کشور که حدود ۱۰۰ هزار واحد تولیدی دارد همه این ظرفیت‌ها در عرصه همکاری با وزارت دفاع و نیروهای مسلح هستند.

جانشین وزیر دفاع و نیروهای مسلح ضمن قدردانی از حضور چشمگیر مردم در این روز تاکید کرد: باید به تاسی از قیام عاشورا و زیر پرچم سیدالشهدا در برابر توطئه‌ها، تهدیدها و سیاه‌نمایی دشمن بایستیم و با چشم بصیرت فریب توطئه‌های دشمن که با جنگ شناختی و ترکیبی سعی دارد از طریق فضای مجازی در خانواده رسوخ و نفوذ پیدا کند نخوریم.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول