اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ناگفته‌های کم‌حجاب‌ها و مُد روزهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرمان/ وطن‌فروشی به‌گروه خونی ما نمی‌خورد

مهدی یک جوان ۲۳ ساله کرمانی‌ست، یک شلوار جین چسبان با هودی و کتونی سفید پوشیده است، می‌گوید: به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمدم تا نشان دهم ما وطن‌مان را دوست داریم و وطن‌فروش نیستیم و به گروه خونی ما نمی‌خورد که بخواهیم با کشورمان مخالفت کنیم.

ناگفته‌های کم‌حجاب‌ها و مُد روزهای راهپیمایی ۲۲ بهمن در کرمان/ وطن‌فروشی به‌گروه خونی ما نمی‌خورد

خبرگزاری فارس – کرمان؛ مهسا حقانیت: امروز در راهپیمایی کرمان از همه قشری آمده بودند، از پیرمرد و پیرزن‌های کمرخمیده تا نوزادانی در آغوش گرم مادران، از زنان و مردانی که در راهپیمایی‌های انقلاب حضور داشتند تا جوانان و نوجوانانی که فقط از انقلاب شنیده‌اند و در کتاب‌ها خوانده‌اند.

در این میان هرچند جمعیت راهپیمایان با ظاهر به اصطلاح انقلابی و حزب‌اللهی مثل همیشه زیادتر از دیگران بود، اما کم نبودند آدم‌هایی که ظاهر آنها نه تنها ساده و معمولی نبود بلکه آنقدر مُد روز بودند که اگر در جایی به غیر از راهپیمایی ۲۲ بهمن آنها را می‌دیدیم با توجه به جو تفرقه‌افکنانه‌ای که دشمنان بین مردم ما ایجاد کرده‌اند تصور اینکه در راهپیمایی امروز حضور داشته باشند، قدری دشوار بود.

اما این پسرهای جوان با موهای ژل زده و شلوارهای جین و این دخترهای جوان با موهای از روسری بیرون زده و رژ لب‌های رنگارنگ در راهپیمایی ۲۲ بهمن کرمان چه می‌کنند، چرا به اینجا آمده‌اند؟ می‌خواهند چه چیزی را نشان دهند؟

ایرانم را دوست دارم

مریم یکی از این دخترهاست، حدود یک ساعت قبل از آغاز راهپیمایی خودش را همراه با خانواده به چهارراه طالقانی کرمان رسانده است، شلوار پلنگی و بلوز رنگ روشن و کتونی سفید پوشیده و مانتویش هم جلوباز است، آرایش دارد و موهایش هم از زیر روسری بیرون زده است، دنبال پرچم ایران می‌گردد، به‌سمتش می‌روم توی چشم‌های قشنگش نگاه می‌کنم و می‌پرسم با این تیپ و قیافه این موقع صبح اینجا چکار می‌کنی؟.

می‌خندد و می‌گوید: من به تیپم کاری ندارم، اما واقعا ایران را دوست دارم، بابا بزرگم همیشه پشت ایران بود و الان فوت شده است، به‌خاطر پدربزرگم و عزت و احترامی که او و مادرم برای ایران داشتند امروز به راهپیمایی آمدم.

وی ادامه می‌دهد: ایرانم را دوست دارم و همان‌طور که من را آزاد گذاشتند تا با این تیپ به راهپیمایی بیایم و نیازی به پوشیدن اجباری چادر در راهپیمایی نیست، من هم آمدم تا بگویم ایرانم را دوست دارم.

این دختر جوان کرمانی می‌افزاید: درست است که خانواده‌ام انقلابی و حامی ایران هستند، اما این‌طور نیست که مرا برای حضور در راهپیمایی مجبور کنند، بلکه مهم این است که آدم خودش این را بخواهد.

مخالفت با وطن به گروه خونی ما نمی‌خورد

مهدی هم یک جوان ۲۳ ساله کرمانی‌ست، یک شلوار جین چسبان با هودی و کتونی سفید پوشیده است، روی مچ هر دو دستش هم دستبندهایی به رنگ پرچم ایران دارد. این جوان کرمانی می‌گوید: آمدم نشان دهم ما شرافت و منطق داریم و وطن‌مان را دوست داریم و وطن‌فروش نیستیم و به گروه خونی ما نمی‌خورد که بخواهیم با کشورمان مخالفت کنیم.

مهدی ادامه می‌دهد: امروز به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمده‌ام که نشان دهیم، راهی که شروع کرده‌ایم را ادامه می‌دهیم و برای ساختن وطن‌مان تلاش می‌کنیم.

اگر پهلوی‌ها بساز بودند، پدر و پدربزرگ رضا پهلوی می‌ساختند

وی همچنین از کمپین وکالت می‌دهم، سخن به‌میان می‌آورد و تصریح می‌کند: ما باید به رضا پهلوی وکالت دهیم تا مال و اموالی که پدر و مادرش و عمه‌ها و پدربزرگش از ایران دزدیدند و سهامی که پدرش از پول ملت در خارج از کشور خرید تا راحت بتواند فرار کند را به مردم ایران برگرداند، وگرنه این فرد در حدی نیست که بخواهیم بیش از این به او وکالت دهیم.

این جوان کرمانی عنوان می‌کند: اگر پهلوی‌ها بساز بودند و می‌توانستند ایران را آباد کند، پدر و پدربزگ رضا پهلوی می‌ساختند نه اینکه او از آن طرف آب بخواهد بعد از این همه سال بیاید و کشور ما را بسازد.

ما ایرانی‌ها یکدیگر را دوست داریم

به گزارش فارس، امروز حضور مردم با هر پوشش و سلیقه‌ای در آیین راهپیمایی ۲۲ بهمن علاوه بر آنکه اتحاد مردم ما را نشان دهد، بیانگر این هم هست که ما ایرانی‌ها در کنار هم هستیم و یکدیگر را دوست داریم و برخوردهای سلیقه‌ای آدم‌ها با یکدیگر هیچ‌گاه نمی‌تواند بین ما تفرقه ایجاد کند و همه ما وطن‌مان را دوست داریم و برای سرافرازی ایران تلاش می‌کنیم هرچند در پوشش و تفکر با هم تفاوت‌هایی داشته باشیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول