اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حضور شاعران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران

شاعران در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند تا این روز تاریخی را ثبت کرده و شعرهای جدیدی از حماسه حضور مردم بسرایند.

حضور شاعران در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علی‌محمد مودب، دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر و مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرستان ادب در حاشیه حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کار شاعر این است که زبان زمانه باشد و سعی می‌کند حقیقت را در آیینه‌هایی که وجود دارد ببیند و ثبت کند. وقایع مرتبط با انقلاب اسلامی نیز بخشی از این قصه است و شاعران همیشه حضور دارند تا ببیند، بشنوند و راجع به آن‌ بنویسند. کار شاعران و نویسندگان همین است.  

وی با بیان اینکه هنرمندان همیشه در میدان حضور داشته‌‌اند، افزود: بعضی وقت‌ها آن‌ها واقعه را با آثار خود می‌آفرینند و بعضی وقت‌ها نیز روایت می‌کنند. در روزهایی مانند ۲۲ بهمن که مردم به راهپیمایی می‌آیند، واقعه ایجاد می‌شود و شاعر به عنوان جزوی از واقعه در صحنه حضور دارد تا روایت کند.  

دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر با اشاره به حضور حدا‌کثری مردم در راهپیمایی امسال تصریح کرد: خداراشکر حضور مردم بسیار پررنگ و پرشور است. معمولا هر زمان تهدیدی وجود دارد، خون مردم غیرت‌مند ما به جوش می‌آید و به صورت حداکثری در صحنه حضور می‌یابند. امسال نیز از آن سال‌هایی است که به دلیل تهدیدات دشمنان، مردم با غیرت و حس بیشتری به راهپیمایی آمده‌اند و از این نظر ۲۲ بهمن امسال ویژه است. 

 شاعران پیشرو راه انقلاب اسلامی بوده‌اند  

علی داوودی، یکی از شاعران حاضر در راهپیمایی نیز اظهار کرد: همان‌گونه که از طلیعه انقلاب اسلامی، شاعران پیشرو این جریان بوده‌اند و دوشادوش و پا به پای ملت حرکت کرده و بیش از دیگران برای جریان‌سازی حضور داشته‌اند، در مناسبت‌های انقلاب نیز همچنان حضور خود را حفظ کرده‌اند و روز به روز این نقش پررنگ‌تر شده است.  

وی افزود: نسبت شعر و انقلاب اسلامی کاملا مشخص است و در این گفتمان‌سازی شعر همیشه یک قلب زنده‌ای در این بدن بوده و تاثیر داشته است. حضور شاعران به عنوان بخشی از جامعه در این روز طبیعی است، چراکه جشن ۲۲ بهمن جشن استقلال ملی ماست و همه اقشار مردم حضور دارند و شاعران نیز به عنوان زبان مردم حضور دارند. 

 داوودی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که امسال وجود داشت و حجم بسیار اتفاقاتی که پیش آمده بود حضور حداکثری مردم پیش‌بینی می‌شد. مردم امروز این را نشان دادند که به کشور خود علاقه‌مندند و پای کار آن ایستاده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول