اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

معاون رئیس جمهور: ضریب جینی کاهش یافته است/ سناریوی تطهیر پهلوی برای ضربه زدن به کشور

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: با اجرای طرح‌های مختلف در طول انقلاب بر اساس آمارها شاهد کاهش ضریب جینی هستیم و بر اساس اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی درحال رخ دادن است، فاصله بین فقیر و غنی در حال کاهش است.

معاون رئیس جمهور: ضریب جینی  کاهش یافته است/ سناریوی تطهیر پهلوی برای ضربه زدن به کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن منصوری ظهر امروز در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز اظهار کرد: امروز حضور مردم در جای جای کشورمان مخصوصا در مراکز استان‌ها از جمله استان مرکزی و شهر اراک نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی تصریح کرد: در طی مسیر راهپیمایی تا چشم کار می‌کرد، شاهد موج موج حضور مردم انقلابی شهر اراک در این مانور و همایش پر افتخار لبیک به مقام معظم رهبری بودیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: 44 سال استقامت و ایستادگی و 44 سال حماسه حضور در این ایام معنای متفاوتی پیدا کرده است، این قیام در این ایام نکات بسیاری به همراه دارد.

منصوری بیان کرد: مولفه‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی متعدد است، اما دو مولفه اصلی دارد که یکی حضور مردم زمان شناس و اهل عمل و بصیر و دیگری مسئله مهم رهبری است.

 هدف از تحقق انقلاب حمایت از دین خداست

وی با بیان اینکه هدف از تحقق انقلاب حمایت از دین خداست، ادامه داد: هدف اصلی انقلاب حمایت از دین خدا و قیام برای خداست، ما در کشوری زندگی می‌کنیم که چنان مردم انقلابی دارد که اگر احساس کنند خدشه‌ای به مبانی دینی وارد شده، تمام قد در بزنگاه‌ها حضور پیدا کرده و از دین خدا حمایت می‌کنند.

حمایت از محرومان را رویکرد اصلی انقلاب است

معاون اجرایی رئیس جمهور رویکرد حمایت از محرومان را رویکرد اصلی انقلاب دانست و ادامه داد: نمی‌شود در کشور عده‌ای از سیری نتوانند بخوابند و عده‌ای از گرسنگی و فقر، در برخی از مناطق برج‌های چند طبقه ساخته شود و در فاصله چند متری از آن زاغه‌نشینی خود را نشان دهد، به برکت انقلاب اسلامی فاصله بین فقر و غنی روز به روز کمتر می‌شود، هرچند دشمن تلاش می‌کند این حقیقت را عکس نشان دهد.

منصوری گفت: با اجرای طرح‌های مختلف در طول انقلاب بر اساس آمارها شاهد کاهش ضریب جینی هستیم، البته مشکلات زیادی داریم، در مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منکر مشکلات نیستم، اما بر اساس اتفاقاتی که در حوزه اقتصادی درحال رخ دادن است، فاصله بین فقیر و غنی در حال کاهش است.

رهبر معظم انقلاب مهربانانه کشور را اداره می‌کنند

 وی اظهار کرد: تواضع در مقابل مردم و عفو حکیمانه رهبر انقلاب نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب  در جایگاه پدری جامعه مهربانانه کشور را اداره می‌کنند، این عفو پیام‌های بسیاری برای دنیا به همراه داشت اینکه ملت ایران در کمال محبت در کنار هم زندگی می‌کنند و اگر مشکلی دارند خودشان در داخل حل و فصل می‌کنند و نیازی به دخالت دشمنان ندارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه ردپای دشمنان در اغتشاشات امسال به وضوح قابل رویت بود، گفت: نزدیک به چند ده کشور اروپایی و آمریکایی مستقیم و غیرمستقیم هرآنچه در توان داشتند برای مبارزه آوردند، در بسیاری از بازداشتی‌های ایران افرادی از این کشورها حضور داشتند، اما به فضل خدا نظام کار را پیش برد و در این جنگ امنیتی کار را به تعامل رساند.

در تعدادی از شاخص‌های اقتصادی رو به جلو هستیم

منصوری افزود: امروز جنگ اقتصادی مهم‌ترین جنگ دشمن است، با وجود دشمنی‌ها اما در تعدادی از شاخص‌های اقتصادی رو به جلو هستیم، دشمن بازار دلار و تعادل آنرا بر هم زد، اما در شاخص‌های رشد تولید و صادرات و فروش نفت و ... شاهد تحولات اساسی هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین نرخ رشد کشور در زمان تحویل کشور به دولت سیزدهم حدود صفر بود، اما امروز این نرخ به ۳.۳ درصد رسیده است و در عموم شاخص‌های اقتصادی رو به رشد هستیم، اما در آینده‌ای نزدیک به این مشکلات فائق می‌آییم.

 دشمن سناریوی تطهیر نظام پهلوی را برای ضربه زدن به کشور در پیش گرفته است

معاون اجرایی رییس جمهوری بیان کرد: دشمن سناریوی تطهیر نظام پهلوی را برای ضربه زدن به کشور در پیش گرفته است که با حضور مردم شکست می‌خورد، همچنین سناریوی تحریف را در پیش گرفته‌اند تا دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرند، اما دشمنان با تحریف به دنبال القای دستاورد نداشتن انقلاب اسلامی هستند.

 پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول