اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی/ تهیه کیفرخواست در مراحل پایانی است

مسؤول پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی گفت: اقداماتی با کمک قوه قضاییه و مقامات رسمی کشور عراق برای پیگیری پرونده ترور حاج قاسم انجام شده که به زودی گزارش آن اعلام خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده ترور سردار سلیمانی/ تهیه کیفرخواست در مراحل پایانی است

عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان و مسؤول حقوقی پرونده ترور سردار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فارس در جزیره خارگ اظهار کرد: جنایتی که توسط آمریکایی‌ها و ترامپ نسبت به شهید سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزشان صورت گرفت، لازمه آن این بود که پیگیری‌های مستمر و دقیق‌تری صورت بگیرد که خوشبختانه در داخل کشور پرونده هم از بعد حقوقی و هم از بعد کیفری در حال رسیدگی است و کیفر خواست هم آماده می‌شود و در حال مراحل نهایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه دولت و قوه قضاییه عراق نیز پرونده را با توجه به صلاحیت مقامات قضایی پیش می‌برند، گفت: اقداماتی با کمک قوه قضاییه عراق و مقامات رسمی این کشور برای پرونده ترور حاج قاسم انجام شده که به زودی گزارشات آن اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی افزود: طبیعتا قضایای بین المللی مسیر و تشریفات خاص خودش را دارد و ما باید منتظر باشیم که این تشریفات انجام شود ولی پیگیری به صورت جدیت ادامه دارد. وزیر امور خارجه، رییس قوه قضاییه و معاون امور بین الملل این حوزه  همچنان پیگیر هستند و هر هفته جلسه‌ای با حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف برای رسیدگی به این موضوع داریم.

قانون انتخابات باید اصلاح شود

رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان و حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: اصلاح  قانون انتخابات یک ضرورت است، چرا که قانون قدیمی است و نیازمند بازنگری است؛ به خصوص اینکه که سیاست کلی انتخابات از نظر مقام معظم رهبری چندین سال است ابلاغ شده است و باید این سیاست ها به مرحله اجرا در بیاید که مقدمه‌اش در مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند قانون را به نحوی اصلاح کنند که هم شرایط مشارکت خوبی از سوی مردم داشته باشیم و هم شورای نگهبان و وزارت کشور بتوانند انتخابات شایسته‌ای در کشور اجرا کنند.

وی ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان خیلی دنبال این هستند که از رشد و پیشرفت انقلاب و جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند. برخی که خسته می شوند ممکن است دیگر ناامید شده و از راه بمانند اما باید مراقب باشیم که فریب نخوریم؛ البته که ما باید صف فریب خوردگان را از عاملین و عامدین این اغتشاشات جدا کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول