اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کلاف سر در گم هتل آرینا/ ورود سازمان بازرسی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال به فرایند تخریب

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: اخیرا شورای حفظ حقوق بیت‌المال به موضوع تخریب هتل آرینا ورود کرد و تکلیف کردند که سریعا فرایند تخریب شروع شود.

کلاف سر در گم هتل آرینا/ ورود سازمان بازرسی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال به فرایند تخریب

مجتبی ذاکریان فرماندار شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: از زمانی که به موضوع هتل آرینا ورود کردیم چند مرحله را قدم به قدم جلو آمدیم، ابتدا مالک ادعا داشت که با توجه به این سند و صورتجلسه حکم اجرا شده است و پس از استعلام پرونده مشخص شد که حکم اجرا نشده است و باید قلع اجرایی شود.

وی گفت: در مرحله بعد مالک با استناد از چند شرکت و نظام مهندسی ادعا کرد که به لحاظ مهندسی امکان قلع وجود ندارد اما در هیچکدام از آن اسناد به غیرممکن بودن تخریب اشاره نکرده بودند و به این اشاره شده بود که به لحاظ هزینه هایی که ایجاد می‌شود به صرفه نیست که دو ماه طول کشید تا شرکت هایی ساختمان را بررسی کردند و گفتند ما حاضر هستیم تا تخریب کنیم و مالک متقاعد شد که تخریب امکان پذیر است.

ذاکریان بیان کرد: در گام بعدی مالک ادعا کرد که مجری حکم، ما نیستیم و فرمانداری باید تخریب را اجرا کند و باز پس از بررسی های پرونده، مشخص شد که مجری حکم، خود مالک است.

وی افزود: مسئله آخر که مالک مطرح کرد گفتند که ما هزینه مالی تخریب را نمی‌توانیم تامین کنیم و ما نیز اعلام کردیم که ما هزینه را تامین می‌کنیم اما شما باید این هزینه را طبق قانون به دولت بازگردانید.

فرماندار شهرستان شمیرانات تصریح کرد: با توجه به اینکه باید فرایند تخریب این ساختمان در سامانه ثبت شود و به مناقصه گذاشته شود و شرکت هایی که در صلاحیت این کار هستند ثبت نام کنند و آن تشریفات طی شده و بعد تامین اعتبار شود و این موضوعات مرتب در مجموعه معاونت فنی استانداری پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: اخیرا شورای حفظ حقوق بیت‌المال به موضوع ورود کرد و تکلیف کردند که سریعا فرایند تخریب شروع شود چرا که همه سازه پیش تنیده نیست و تخریب دیوارهای داخلی و درب و پنجره ها شروع شود.

ذاکریان خاطرنشان کرد: هفته گذشته به همراه مدیرکل سازمان بازرسی استان تهران و معاونینش و مالک به سازه مراجعه کردیم و دیوار های داخلی آن سه طبقه به طور کامل جمع شده است.

وی گفت: قرار شد مجددا توسط سازمان بازرسی از نظام مهندسی استعلام جدید گرفته شود و اگر نظام مهندسی طی گزارش رسمی که به دستگاه قضائی می‌دهد تصریح کرد که امکان تخریب نیست، ممکن است که حکم برگردد به کمسیون ۹۹ و تصمیم دیگری گرفته شود و در هر صورت فرمانداری مجری قانون است.

فرماندار شهرستان شمیرانات اعلام کرد: ما در مصاحبه قبلی با خبرگزاری فارس گفته بودیم که تخریب این سه طبقه قدم اول ما است و فرایند اینکه چطور شده که ۲ طبقه تبدیل شده به ۱۰ طبقه برای ما محل ابهام است و الحمدلله مدیرکل بازرسی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال و استاندار و رئیس کل دادگستری تاکید داشتند که این فرایند باید شروع شود و تمام کسانی که در صدور مجوز نقش داشتند و تمام کسانی که در این مدت در اجرای حکم کوتاهی کردند باید پاسخگو باشند و این موضوع مطالبه ما هم بود.

وی ادامه داد: ما می‌فهمیم که این مجوز به صورت معمول صادر نشده و روش های غیر معمولی را طی کرده چرا که محیط زیست و آب منطقه‌ای مدعی هستند که مجوز ندادند و منابع طبیعی می‌گوید که ما مخالف بوده‌ایم و اینها مواردی است که دستگاه قضائی و شورای حفظ حقوق بیت‌المال خیلی جدی در جلسه ای که داشتند تصمیماتی گرفتند و سازمان بازرسی به مالک هم اعلام کرد.

به گزارش فارس، مجوز هتل آرینا واقع در محور زردبند - فشم از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت و مجاورت منطقه حفاظت شده ورجین و حریم رودخانه جاجرود، در ۱۰ طبقه صادر اما ۱۳ طبقه ساخته شد که حکم تخریب ۳ طبقه اضافه در ابتدای سال جاری صادر شده اما هنوز اجرا نشده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول