اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

انتخاب ۵۰۰ روستای مازندران به‌عنوان پایلوت طرح اقتصاد پایدار

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت: حدود ۵۰۰ روستا را به‌عنوان طرح پایلوت توانمندسازی اقتصاد پایدار روستا انتخاب شد که قرار است این طرح در همه ۳ هزار و ۶۰۰ روستای استان اجرایی شود.

انتخاب ۵۰۰ روستای مازندران به‌عنوان پایلوت طرح اقتصاد پایدار

علی‌اصغر احمدی مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به وجود ۳هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران، افزود: حدود ۲هزار و ۲۲۷ روستا دارای دهیاری است که مدیریت آن توسط دهیاران در سطح روستاهای استان دنبال می‌شود و اداره کل امور روستایی استانداری مازندران هم در سیاست‌گذاری‌ها و هم حمایت اداری در سطح دهیاری‌ها و شوراها امور مربوط به روستاها را مدیریت می‌کند.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران بیان کرد: در دولت سیزدهم علاوه بر اینکه توانستیم برای همه دهیارانی که چه ابقا شدند و چه برای آنهایی که جدید منصوب شدند با فرآیند اداری احکام را صادر کنیم و مشغول انجام کار هستند.

احمدی ادامه داد: علاوه بر آن در حمایت از حوزه عمرانی و اقتصادی روستاها در سال گذشته حدود ۲۲۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات حوزه روستایی توانستیم به دهیاری‌های استان تزریق کنیم و آنها هم در حوزه عمرانی و اقتصادی و مواردی که در بودجه دیده شده بود، کار کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۲ پروژه دهیاران ما با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از محل خودیاری مردمی، عوارض و عایدات در بستر روستا به مرحله اجرادرآمد، تصریح کرد: در حوزه اقتصاد همانگونه مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصاد را روستاها تاکید کردند، با سیاستی که اعلام شده به‌زودی در فاز نخست حدود ۵۰۰ روستا را به‌عنوان طرح پایلوت توانمندسازی اقتصاد پایدار روستا انتخاب کردیم.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه قرار است این طرح در همه ۳هزار و ۶۰۰ روستای استان تسری پیدا کند، اظهار کرد: علاوه بر آن اقدام مهم دیگر رونمایی از سه نرم‌افزاری است که می‌تواند سیاست‌های دولت الکترونیک را در استان اجرا کند که ازجمله سامانه جامع و بانک اطلاعاتی در روستا است و تمام فرآیند روستاها باید در این سامانه ثبت و ضبط شود تا مردم بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

احمدی ادامه داد: سامانه دوم سامانه صدور پروانه الکترونیک است درحالی‌که قبلا تمام دفترچه ساختمان به‌صورت دستی و دفترچه‌های کاغذی بود که به بهره‌برداری شد و از این پس هم تمام فرآیند و صدور پروانه‌های ساختمان به صورت الکترونیک خواهد بود.

وی اضافه کرد: نرم‌افزار بعدی، نرم‌افزاری در حوزه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز چه در داخل و چه در خارج بافت روستاها است که به‌صورت سامانه‌ای بوده که تمام فرآیند در همین بستر اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با تاکید بر ضرورت تسهیل امور و پیگیری برای متقاضیان در روستاها، خاطرنشان کرد: حسابرسی حوزه دهیاری‌ها که سال‌ها به دلایل مختلف راکد شده بود این را هم با دستور استاندار مازندران شروع کردیم و در همین ایام هم شروع شده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران با اعلام اینکه مازندران محیط زیست شکننده‌‌ای دارد، افزود: مسافرانی گه در طول سال به جهت مواهب طبیعی به این استان سفر می‌کنند بخشی از زباله‌های ازدیاد جمعیت منجر به این شده که بخشی از معابر و جاده‌هه شاهد زباله‌هایی هستیم که تصاویر خوبی را به ذهن ما متواتر نمی‌کند.

احمدی گفت: به‌زودی ۱۵ دستگاه ماشین رایگان حمل زباله در اختیار دهیاری‌های استان قرار دادیم و علاوه بر آن ۸۰۰ ناوگان در اختیار دهیاری‌ها بوده و این سیاست و فرآیند برای تحویل ماشین‌آلات بیشتر ادامه خواهد داشت تا بتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول