اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

نمایشگاه‌ نفت منهای مردم؛ از عدم‌حضور وزیر نفت تا انتقاد از بی‌توجهی به مسوولیت‌های اجتماعی

نمایشگاه نفت اهواز پس از ۴ روز به‌کار خود پایان داد ؛ نمایشگاهی که می‌توانست در جهت آشتی صنعت نفت با ساکنان بومی و معرفی هرچه بهتر دستاوردهای این صنعت موثر باشد اما قدم موثری برداشته نشد.

نمایشگاه‌ نفت منهای مردم؛ از عدم‌حضور وزیر نفت تا انتقاد از بی‌توجهی به مسوولیت‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نمایشگاه تخصصی صنعت نفت از ۱۷ تا ۲۰ بهمن با شرکت ۲۷۰ مجموعه صنعتی و دانش بنیان پذیرای متخصصان ، سازندگان تجهیزات نفت و عموم مردم بود.

با فروکش موارد ابتلا به کرونا، این نمایشگاه نسبت به سال گذشته با افزایش شمار غرفه‌های شرکت‌کننده همراه بود و امید میرفت تا استقبال از نمایشگاه نیز به اوج خود برسد؛ همچنین با توجه به تولید ۸۵ درصد نفت کشور در استان خوزستان انتظار میرفت این نمایشگاه به یک رویداد مهم ملی تبدیل شود که این اتفاق نیفتاد و وزیر نفت یا مدیرعامل شرکت ملی نفت نیز در آن حضور پیدا نکردند.

علاوه بر این، ادعا شده ۲۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند که این آمار از سوی غرفه داران زیرسوال رفته و آنها معتقدند استقبال کمتر از حدانتظار بود و محدود به خبرنگاران و برخی کارمندان شرکت‌های نفتی شد‌.

میلانی از بازدید کنندگان این نمایشگاه با اشاره به مردمی نبودن این رویداد می‌گوید: در این نمایشگاه هیچ برنامه ای به موضوع ارتباط صنعت نفت و مردم خوزستان اختصاص نداشت که این بی اعتنایی در ادامه بی توجهی وزارت نفت به مسوولیت‌های اجتماعی و محیط پیرامونی قابل تفسیر است.

وی ادامه می‌دهد: تعداد غرفه‌ها و بودجه‌های هزینه شده برای برگزاری این نمایشگاه بیشتر شده اما باید دید خروجی و نتیجه این هزینه‌ها چه بوده و این نمایشگاه چه‌آورده ای برای شرکت‌های تولیدکننده خوزستانی داشته است؟ آیا وزارت نفت سرانجام میخواهد به طور جدی از ظرفیت نخبگان خوزستانی و شرکت‌های بومی نیز استفاده کند؟

از موارد جالب توجه این نمایشگاه نصب یک اثر هنری در ورودی نمایشگاه بود؛ سیاوش ناصری یکی دیگر از بازدید کنندگان نمایشگاه در این خصوص می‌گوید: امیدواریم این إلمان در تعامل با هنرمندان بومی صورت گرفته باشد اما این سوال مطرح است که در کلانشهر اهواز به عنوان پایتخت انرژی کشور و دارنده بزرگترین میدان نفتی کشور، چرا هیچ اثر هنری و إلمان شهری وجود ندارد؟

وی می‌افزاید: امیدواریم این حرکت آغاز هویت بخشی شهری و نماد توجه وزارت نفت به مسوولیت‌های اجتماعی در شهر اهواز باشد.

بنا بر این گزارش، نبود یک نقشه راهنمای غرفه‌ها و سالنها در محوطه نمایشگاه یکی از گاف‌های برگزار کنندگان بود که بیانگر نداشتن تجربه کافی در زمینه روابط عمومی است.

حمیدی یکی از کارشناسان حوزه نفت و گاز با اشاره به افزایش قابل توجه غرفه‌ها، می‌گوید: مدیران صنعت نفت همچنان نتوانسته‌اند با مردم اهواز رابطه خوبی برقرار کنند؛ این نمایشگاه فرصت خوبی بود تا با برگزاری برنامه‌های جانبی و همچنین راه اندازی میز خدمت در جهت بهبود این رابطه گام برداشت اما اینگونه نشد.

وی ادامه می‌دهد: دانشجویان جوان سرمایه های نیروی انسانی و آینده سازان این صنعت هستند که لازم بود برگزارکنندگان برنامه‌ای جهت بازدید آنها درنظر گیرند؛ همچنین جای موقعیتهای علمی و تجربی جهت تبادلات فنی و مهارتی کاربردی و مدون در نمایشگاه خالی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز در محل دائم نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول