اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

اسلامی: آژانس اتمی نباید بخشی از جریان فشار علیه ایران شود

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: انتظار ما این بوده و هست و خواهد بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیرکل محترم آن بخشی از جریان فشار سیاسی و روانی علیه کشورمان نباشند.

اسلامی: آژانس اتمی نباید بخشی از جریان فشار علیه ایران شود

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت ارتباط این سازمان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تنشی بین ما و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود ندارد. انتظار ما این بوده و هست و خواهد بود که آژانس و مدیرکل محترم آن بخشی از جریان فشار سیاسی و روانی علیه کشورمان نباشند.

وی افزود: جریان فشار سیاسی علیه کشور ما سال‌هاست که با اهداف مشخص به کشور ما ظلم می‌کند و فشار حداکثری را اعمال کرده که تحریم‌ها یک عامل از آن جریان فشار بوده است. انتظار قانونی ما این است که سازمان انرژی اتمی بخشی از این جریان نباشد و آن را بارها هم اعلام کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اخیراً یکی از بازرسان آژانس گزارشی داده بود که ما بلافاصله آن را با اعزام نماینده ارشد پادمان و همان بازرس به صورت مجدد بررسی کردیم. به لحاظ حقوقی و فنی مغایرتی بین سند طراحی ارسال شده و آنچه که در اجرا صورت گرفته وجود ندارد و ما هیچ کاری را بدون اطلاع آزانس انجام نداده‌ایم.

به گزارش فارس، اسلامی جمعه شب هفته گذشته در برنامه تلویزیونی صف اول گفته بود: موارد بیرون از پادمان که سیاسی و دیکته شده از حنجره آژانس و شخص مدیرکل بیرون می‌آیند، مورد اعتراض ما بوده و اتفاقا دیروز نامه‌ای به آژانس دادیم که یک بازرس که خودش با نماینده ارشد پادمان فرستاده شده و از تأسیسات ما بازدید کرده، اشتباه کرده و گزارش نادرستی داده است ولی باز مدیرکل آژانس این مساله را رسانه‌ای کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزوده بود: این رفتار غیرحرفه‌ای است و پذیرفته نیست و امیدواریم این رویه توسط مدیرکل آژانس تداوم نیابد زیرا این کار برای اعتبار وی و آژانس پذیرفته نیست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول