اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

علی‌بابا هم به مسابقه چت‌بات‌ها رسید/معرفی هوش مصنوعی جدید از شرکت چینی

علی بابا غول تجارت الکترونیک چینی، روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال کار بر روی رقیب ChatGPT است و به انبوهی از شرکت‌های فناوری جهانی می‌پیوندد که عجله دارند تا با چت‌بات محبوب مبتنی بر هوش مصنوعی مطابقت کنند.

علی‌بابا هم به مسابقه چت‌بات‌ها رسید/معرفی هوش مصنوعی جدید از شرکت چینی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک اکسپلور، چت بات ChatGPT  توجه ها را درمورد فناوری هوش مصنوعی به خود معطوف کرده است؛ مایکروسافت، گوگل و بایدو همگی برای توسعه چت بات تقلید کننده گفتار انسان، تلاش می‌کنند.

این سرویس که توسط شرکت OpenAI ایجاد شده است، به دلیل توانایی آن در نوشتن مقالات، شعرها و کدهای برنامه نویسی بر حسب درخواست در عرض چند ثانیه، شناخته شده و باعث ترس گسترده از بین رفتن برخی حرفه ها می شود.

سخنگوی علی بابا روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این شرکت اکنون روی یک بات مکالمه به سبک ChatGPT کار می کند که توسط کارمندان آزمایش می شود. او از ارائه جزئیات در مورد زمان راه اندازی این سرویس یا اینکه آیا بخشی از تاوباو، بزرگترین پلتفرم خرید آنلاین چین خواهد بود یا خیر خودداری کرد.

این اعلامیه چند روز پس از آن منتشر شد که بایدو غول جستجوی چینی گفت که آزمایش چت بات هوش مصنوعی خود را در ماه مارس تکمیل خواهد کرد.

مایکروسافت از همکاری چند میلیارد دلاری با OpenAI سازنده ChatGPT خبر داده و قصد دارد قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی مبتنی بر زبان را با موتور جستجوی بینگ خود ادغام کند.

گوگل همچنین از چت بات جدیدش با نام بارد رونمایی کرده که کاربران با پرسیدن سوال از آن می توانند پاسخ خود را بگیرند.

هوش مصنوعی بدون هیچ مانعی برای ایجاد متن، صدا و ویدئو با احتمال سرقت هویت، کلاهبرداری مالی و لکه دار کردن شهرت، زنگ خطرها را برانگیخته است. پکن هشدار داده است که دیپ‌فیک‌ها که از فناوری‌های مشابه چت‌بات‌ها برای ایجاد همزادهای دیجیتالی بسیار دقیق استفاده می‌کنند؛ خطری برای امنیت ملی و ثبات اجتماعی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول