اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ضرورت به دست آوردن دانش ماشین‌آلات به جای واردات آن/ حمایت از جوانان در عرصه دانش بنیان

استاندر زنجان با تاکید بر اینکه ساختن زیر ساخت حمایتی از جوانان درطی مسیر دانش باید فراهم شود، گفت: ما دیگر نباید به سراغ بدست آوردن ماشین‎‌آلات برویم بلکه باید این مسئله را دور بزنیم و به سراغ دانش و تبدیل آن به ارزش افزوده باشیم.

ضرورت به دست آوردن دانش ماشین‌آلات به جای واردات آن/ حمایت از جوانان در عرصه دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ محسن افشارچی، استاندار زنجان در آیین افتتاح پروژه دانش بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت اقتصاد دانش بنیان و نیز نگرش دانش بنیانی برای سرعت بخشیدن به حرکت اقتصادی کشور اشاره و اظهار داشت: اگر بخواهیم ارزش افزوده‌ بیشتری داشته باشیم باید ماشین‌‌آلات تولید کنیم  چرا که ارزش افزوده آن برای اقتصاد کشور بیشتر است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در این راستا باید حرکتمان به سمت مرزهای دانش باشد تا بر مبنای کشفیات جدید بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم، تصریح کرد: به اعتقاد من این روند قطعا یک جهش در حوزه‌ IT و دیگر حوزه‌ها است.

افشارچی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایلی که به دانش بنیان‌ها تاکید می‌شود این است که یک جهشی ایجاد بشود که با طی این مسیر، برای اقتصاد کشورمان ارزش افزوده بالای ایجاد کند، بیان داشت: ما نباید سراغ به دست آوردن ماشین‌آلات برویم بلکه باید این مسئله را دور بزنیم و به سراغ دانش و تبدیل آن به ارزش افزوده باشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا کار دولت مشخص است، چرا که طبق معمول باید تسهیل‌گری و گره‌گشایی کند و ساز و کار‌های لازم برای مسیر دست یابی به این موضوع را ایجاد کند.

 استاندار زنجان در ادامه به حمایت از فعالیت جوانان در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و یادآورشد: در حوزه دانش بنیان جوانی که با ایده و انرژی پا به میدان گذاشته  است باید با تسهیل‌گری وقت گذاشت و نیاز است که پارک استان  ارتباط خود را با دانشگاه‌ها بیشتر تقویت کند.

افشارچی با بیان اینکه پارک فناوری می‌تواند یک سری مسئله به وِیژه در حوزه صنایع را در اختیار جوانان بگذارد، تاکید کرد: ساختن زیر ساخت حمایتی از جوانان در طی مسیر دانش باید فراهم شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول