اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معاون وزیر صمت: بازچرخانی ۵۹ هزار مترمکعب پساب تا پایان سال/ ۱۸ پروژه تصفیه‌خانه در حال احداث است

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: امسال حدود ۵۹ هزار مترمکعب پساب را بازچرخانی کامل خواهیم کرد تا آن‌ها را به صنعت و فصای سبز شهرک‌ها بیاوریم و الگویی جدید برای تأمین منابع آبی صنایع داشته باشیم.

معاون وزیر صمت: بازچرخانی ۵۹ هزار مترمکعب پساب تا پایان سال/ ۱۸ پروژه تصفیه‌خانه در حال احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی رسولیان، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در آیین بهره‌برداری از ۴۴ پروژه زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اصفهان ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با اشاره به همگرایی حاکم در سطح استان اصفهان اظهار داشت: در روایات به این موضوع تأکید شده که فقر به کفر نزدیک است و در این راستا اگر رهبر انقلاب بر موضوع تولید تأکید دارند با این هدف است که به رشد کشور کمک کنیم و مردمی عزتمند و توانمند داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تولید تنها راه ایجاد اشتغال پایدار، تأمین معیشت و نیازهای مردم است، افزود: امروز تولید مهم‌ترین موضوع کشور است البته تولیدی که فعالان بخش خصوصی محوریت آن را به عهده دارند و در این مسیر نشان دادند با وجود تحریم‌ها می‌توانند نیازهای کشور را تأمین کنند.

رسولیان با بیان اینکه بدون تولید نمی‌توان صادرات کرد و افتخار داشت ولی اگر تولید حمایت نشود، با مشکلاتی مواجه خواهیم بود، عنوان کرد: طبق آمار تولیدمان در کشور رو به رشد است و بیش از ۳۷٠ طرح اقتصادی در شهرک‌های صنعتی کشور با ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان آماده بهره‌برداری اما نیازمند حمایت است.

معاون وزیر صمت با اعلام اینکه یکی از مباحث مهم در بخش تولید، زیرساخت‌ها است، یادآور شد: شاهد برخی ناترازی‌های جدی هستیم که نیازمند تغییر در برخی حکمرانی‌ها است و به همین دلیل در زمستان شاهد قطعی برق و گاز در صنایع تولیدی بودیم در حالی که باید تولید را سرپا نگه‌داریم.

وی با اشاره به قطعی‌های برق اظهار کرد: دلیل این مورد این است که در زیرساخت‌های برق شهرک‌ها و تأمین با اشکالاتی مواجه هستیم.

رسولیان گفت: با همکاری و رویکرد خوب وزارت نیرو در حال مشارکت برای پست‌های برق هستیم و در این راستا بیش از ۹۵ پست برقی داریم که نیازهای زیرساختی برق شهرستان‌ها را تأمین می‌کند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به کمبود برق کشور بیان داشت: وزارت صمت با جدیت به این موضوع ورود پیدا کرده و قبول کرده بخشی از این کسری را تأمین کند و در این راستا در ۳۱ نیروگاه به‌طور مستقیم در حال مشارکت هستیم، در اوج کسری برق سال جاری ۸ هزار مگاوات ناترازی داشتیم و این مشارکت باعث می‌شود تا در بازه زمانی حدود ۲ سال بخشی از کمبود برق کشور را با محوریت صنایع تأمین کنیم.

رسولیان اظهار داشت: برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس تفاهمات خوبی داریم و در این راستا این نیروگاه‌ها با محوریت فعالان اقتصادی در تابستان هزار مگاوات به صنعت برق کشور کمک کردند و امید است تابستان سال آینده با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: محور عمده پروژه‌های در حال بهره‌براری در دهه فجر در سطح استان و کشور موضوع تأمین آب است که در این حوزه ناترازی داریم البته سهم صنعت در آب حدود ۲ درصد است اما بیش از ۳۷ درصد اشتغال کشور را تأمین می‌کند.

وی توضیح داد: طرح‌های انتقال آب با محوریت صنایع در حال برنامه‌ریزی و انجام است و در این مسیر عزم وزیر این است که به این موضوع ورود کند.

رسولیان با اشاره به استفاده از پساب‌ها عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷٠ میلیون متر مکعب پساب شهری را خریداری کردیم و بیش از ۷٠٠ میلیون متر مکعب هم پساب وجود دارد و دنبالیم این میزان را وارد صنعت کنیم و در این مسیر ۱۸ پروژه تصفیه‌خانه در حال احداث است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: بودجه دولتی‌مان حدود ۷٠٠ میلیارد تومان یعنی کمتر از ۹ درصد است اما در سفرهای استانی از مجموع کمک‌های بخش‌های مختلف مانند وزارت نیرو حدود ۱٠ هزار میلیارد تومان مصوبه داریم.

وی یادآور شد: امسال حدود ۵۹ هزار مترمکعب پساب را بازچرخانی کامل خواهیم کرد تا آن‌ها را به صنعت و فصای سبز شهرک‌ها بیاوریم و الگویی جدید برای تأمین منابع آبی صنایع داشته باشیم.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول