اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مساله آب روی میز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: تیم استان اعم از استاندار و تیم‌شان، رئیس دادگستری و نمایندگان مجلس اصفهان همه با هم متحد هستند تا بتوانند مسأله آب و مطالبات کشاورزان را پیگیری و حل کنند.

مساله آب روی میز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان

حجت‌الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اقدامات ستاد امر به معروف برای مشکلات کشاورزان استان اظهار داشت: جلساتی را با صنف کشاورزان و نمایندگان آن‌ها داشته‌ایم و حرف‌ها و مشکلات‌شان را شنیدیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان قشر مظلوم و زحمتکشی هستند و باید از آن‌ها حمایت کرد، افزود: آب رودخانه زاینده‌رود تقسیم‌بندی شده و حق‌آبه‌هایی برای همه افرادی که در این مسیر هستند، دیده شده تا بتوانند به صورت مساوات بهره‌ای از آن ببرند و رزق خود را از این آب تأمین کنند.

مظاهری گفت: در سالیان اخیر به واسطه خشکسالی و نبود آب کافی و در نتیجه عدم تخصیص مناسب آب، قشر عظیمی از کشاورزان شرق اصفهان و خانواده‌های آن‌ها متحمل زحمات و مشکلات اقتصادی فراوانی شدند.

مدیریت استان به دنبال احقاق حق کشاورزان است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی استان مشکلات به وجود آمده برای کشاورزان را قبول دارند و درصدد آن بودند که این مشکلات را حل کنند، بیان کرد: آنچه مسلم است، تیم استان اعم از استاندار و تیم‌شان، رئیس دادگستری و نمایندگان مجلس اصفهان همه با هم متحد هستند تا بتوانند حق کشاورزان را احقاق و مشکلات آن‌ها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: قبول داریم که آب زاینده‌رود کم شده و باید چند نوبت در سال کشاورزان آب بگیرند اما اینکه چه زمانی و چه صورتی آب توزیع شود، قطعاً باید طوری عمل شود که بیشترین کمک را به کشاورزان کند و در این میان مدیریت استان بهترین تصمیم راهگشا را می‌تواند بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در تهران با وزارت نیرو گفت: در این جلسه درخواست کردیم که بر اساسی قولی که دادند در پاییزه دوم آب کشت بهاره کشاورزان را تأمین کنند که طی روزهای گذشته خروجی سد زاینده‌رود برای کشت پاییزه دوم کشاورزان افزیش پیدا کرد و امیدواریم منشا خیر و برکت باشد.

مظاهری با بیان اینکه کشاورزان مردم بسیار قانع، انقلابی، مؤمن و متعهدی هستند، گفت: اقداماتی که تاکنون برای اصلاح و تأمین آب زاینده‌رود در دولت سیزدهم انجام شده، حقیقتاً ارزشمند بوده و این دولت در این حوزه قدم بر می‌دارد اما عدم تصمیم‌گیری به موقع سبب زحمت برای کشاورزان شده است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول