اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

محکومیت مدیرکل اسبق بنیاد مستضعفان به اتهام اختلاس و پولشویی

دادستان عمومی و انقلاب گرگان از قطعی شدن رای پرونده متهمان فساد مالی در بنیاد مستضعفان استان خبر داد.

محکومیت مدیرکل اسبق بنیاد مستضعفان به اتهام اختلاس و پولشویی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود اسپانلو صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در این پرونده به اتهامات اختلاس  و ارتشا سه نفر از کارکنان بنیاد مستضعفان استان رسیدگی و  رای آنها پس از طی مراحل قانونی در  شعبه چهاردهم تجدیدنظر استان ، قطعی شد .

اسپانلو افزود: بر اساس رای دادگاه در این پرونده ، آقای «علی شکریان» فرزند ولی اله مدیر کل وقت بنیاد مستضعفان استان گلستان،  در خصوص اتهام اختلاس به مبلغ دو میلیارد و صد و چهل و یک میلیون و پنجاه و یک هزار ریال  به تحمل 5 سال حبس و پرداخت جزای نقدی به مبلغ چهار میلیارد و دویست و هشتاد و دو میلیون و صد و نود و دو هزار ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال شامل دو میلیارد و صد و چهل و یک میلیون و پنجاه و یک هزار ریال در حق بنیاد مستضعفان محکوم شد.

وی اضافه کرد: این فرد در خصوص اتهام پولشویی هم به پرداخت چهار میلیارد و هفتاد و پنج میلیون ریال در حق دولت و برای اتهام انتقال مال غیر ،  به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت جزای نقدی به میزان شانزده میلیارد و سیصد میلیون ریال در حق دولت محکوم شد.

اسپانلو گفت: دیگر محکوم این پرونده،  «سهرابعلی مختاری» فرزند حسین کارمند این اداره نیز به اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت چهار میلیارد و سیصد و پانزده میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و در خصوص اتهام ارتشا،  به 15 ماه حبس و پرداخت 150 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و انفصال موقت به مدت سه سال،  محکوم شد .

دادستان عمومی و انقلاب گرگان تاکید کرد: این فرد در خصوص اتهام انتقال مال غیر،  به تحمل چهار سال و یک روز حبس و پرداخت هفده میلیارد و دویست و شصت میلیون ریال،  جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

اسپانلو ادامه داد: «ابراهیم قاسمی فر» فرزند صادق،  دیگر  متهم این پرونده هم که از کارمندان این اداره است در خصوص اتهام مشارکت در پولشویی به پرداخت یک میلیارد و هشتصد و سی و دو میلیون و پانصد هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

وی گفت: این فرد در خصوص اتهام انتقال مال غیر به سه سال حبس و پرداخت هفت میلیارد و سیصد و سی میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت، محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: در این پرونده با اقدام به موقع دادگستری استان در مدت رسیدگی ، 74 قطعه از زمین های متعلق به بنیاد مستضعفان به  این نهاد بازگردانده شد و متهمان نیز بلافاصله پس از صدور کیفرخواست از مناصب دولتی تعلیق شدند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول