اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ایران با شتاب به سمت قله پیشرفت

پرویز سالاری در یادداشتی آورده: حضرت امام با تیزبینی و آینده نگری، امت اسلامی در ایران بنا کرد و با قطع دست 40 هزار مستشار خارجی که صنایع کشور را به دست گرفته بودند، حیثیت علمی، فرهنگی، صنعتی و دینی به کشور باز گرداند.

ایران با شتاب به سمت قله پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پرویز سالاری از فعالان سیاسی هرمزگان و رییس دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان « ایران با شتاب به سمت قله ی پیشرفت» آورده:

 در آستانه چهل و پنجمین بهار آزادی که با جشن مولود کعبه مولی الموحدین علی بن ابیطالب (ع) و روز پدر عجین گشته، یاد و خاطره حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه که با تیزبینی و آینده نگری هدایت‌گر کشتی انقلاب اسلامی بودند و شهدای انقلاب اسلامی گرامی می داریم.

حضرت امام با تیزبینی و آینده نگری، امت اسلامی در ایران بنا کرد و با قطع دست 40 هزار مستشار خارجی که صنایع کشور را به دست گرفته بودند، حیثیت علمی، فرهنگی، صنعتی و دینی به کشور باز گرداند.

امروز با تجربه 44 ساله و علم به اینکه در هر حوزه ای انقلابی، جهادی، خالصانه و با تکیه بر ظرفیت مردم بویژه جوانان وارد شدیم، پرچم پیشرفت و افتخار را بر قله ها برافراشته ایم و دشمن نیز نتوانست کاری کند. بعنوان مثال اکنون پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوباره رستاخیز علمی در کشور با تلاش سنگرداران علم و دانش نظیر شهیدان چمران، طهرانی مقدم، احمدی روشن، محسن فخری زاده و ... که چشم دشمنان را از حدقه درآورده بودند و تحمل دیدن این دانشمندان جهانی را نداشتند و آنها را به شهادت رساندند، سرعت رشد و توسعه علمی بویژه در حوزه نیروی انسانی به قدری است که مجله معتبر بین المللی new scientist ایران یازده برابر رشد علم در جهان به پیش رفته است و طبق پایگاه معتبر سایماگو ، ایران اکنون رتبه 16 تولید علم جهان و بالاترین سرعت تولید علم دنیا را دارا می باشد.

در علم هوا فضا رتبه 11 جهان، در تولید علم هسته ای رتبه 12 دنیا، در علم نانو رتبه 16 دنیا و رتبه 4 سرعت تولید علم نانو را داراست.

ایران سومین کشور جهان در زمینه استخراج سلول های بنیادین از پالپ (مغز) دندان های شیری می باشد و نیز جزء یک درصد کشورهای دنیاست که به توانمندی پیوند سلول های بنیادی خون ساز دست یافته است. همچنین ایران امروز در تولید علم در حوزه صنایع دفاعی و موشکی جزء کشورهای تراز اول جهان است و از جمله چهار کشور سازنده پهپاد و موشک انداز در جهان است.

چهل سال پیش در تخیل هم نبود! کسی باور می کرد ! کشورهای دنیا  به ما سیم خاردار نمی دادند!؟ امروز رئیس دستگاه امنیتی به اصطلاح ابرقدرت غرب نگران است که سلاح های ایران در اختیار ابرقدرت شرق قرار گرفته و این معادله قدرت در جهان بهم خواهد زد.

ویلیام برنز رئیس سازمان سیا در سفر اخیر خود به اوکراین اعتراف نمود که از 30ساعتی که در اوکراین بودم، 6 ساعت از آن را به دلیل حملات پهپادهای ایرانی در پناهگاه بودم...!؟

موضوعی که در تذکرات و سخنان روشنگرانه و مشفقانه رهبر انقلاب و در نقدهای کارشناس بسیاری از دلسوزان نیز به چشم می خورد توجه بیشتر و بهتر برای جهاد تبین، روشنفکری و هم صحبتی با جوانان است که در همین راستا بیش از 20 هزار نفر از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر توسط مقام معظم رهبری مورد عفو و بخشش قرار گرفتند که این خود پیام های آشکاری برای دشمنان دارد چرا که این عفو از موضع رافت اسلامی و اقتدار به مصداق آیه شریفه ی "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم " است و نشان از شکست کامل گروه انقلاب و سربازان اجاره ای دشمن که جنبش براندازانه ی آنها که با هزینه ی میلیاردها دلاری سازمان های اطلاعاتی غربی،عربی و حمایت رسانه ای تمام قد سعودی، انگلیسی و تحریکات تجزیه طلبانه ی اسرائیل دارد و پیام دیگر این عفو به استکبار غرب است که بداند با وجودی که با همه توان به میدان آمدید و همه عمله های اجاره ای خود را هم به میدان آورد ولی باز هم هیچ غلطی نتوانستید بکنید، این عفو علاوه بر اینکه موجب خلع سلاح دشمنان شد، موجب رسوایی آتش بیاران معرکه و مواجب بگیران داخلی نیز گردید.

حضرت آقا بارها فرموده اند که هرکس چه دانسته و نادانسته مردم را از انقلاب ناامید کند در پازل دشمن عمل کرده است. اولین و مهمترین رکن جنگ نرم دشمن دمیدن یاس و ناامیدی در جامعه است، استکبار با امپراطوری رسانه ای مثل مگس روی زخم ها می نشیند و تمام کمبودها را بزرگ جلوه می دهد و حس ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی را القاء می کند؛ ایجاد ناامیدی می کند و هروقت نا امید شدید، آن موقع کار اصلی که همان نابودی جامعه است، انجام می دهد. لذا باید با شناسایی کمبودها یا کم کاری مدیران از نفس افتاده یا رانت خوار و اصلاح مسیرها و روش ها در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ، اقتصاد و ... که مطالبه بحق مردم و رهبری است به موفقیت مطلوب تری برسیم قطعا امید به آینده، اتحاد، همدلی و انسجام رمز پیروزی و موفقیت است.

امروز سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران به قویترین ارتش جهان در قله افتخار ایستاده، سردار سلیمانی ایران اسلامی توانست دنیا را از لوث وجود داعش فرزند نامشروع آمریکا پاک کند، شهیدان دانشمندمان همچون فخری زاده، فخر جهان شدند و به کوری چشم دشمنان جشن 44 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، امت و امامی را شاهدیم که در کنار هم ایستاده اند و به تعبیر ژرف امام خمینی (ره) « تا آخرین وقت و نفس ایستاده ایم و ملت ایستاده است و بحمدالله با قدرت دارد پیش می رود.»

* صحیفه امام ج 17 ص 52

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول