اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پلمپ آسانسور ۲۴ دستگاه اجرایی مازندران/ ورود کالاهای فاقد استاندارد به کشور ممنوع است

مدیرکل استاندارد مازندران از پلمپ آسانسور ۲۴ دستگاه اجرایی به‌علت استاندارد نبودن خبر داد و گفت: کالاهایی که باید مشمول استاندار باشند در صورت نداشتن تایید‌های لازم از مسیر بنادر وارد استان نمی‌شوند.

پلمپ آسانسور ۲۴ دستگاه اجرایی مازندران/ ورود کالاهای فاقد استاندارد به کشور ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد ملاعلی‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت اداره‌کل استاندارد در مازندران بسیار گسترده است.

مدیرکل استاندار مازندران،درباره وضعیت آسانسور دستگاه‌های اجرایی استان مازندران، بیان کرد: در دو ماه اخیر با مصوبات که در شورای استاندارد و تکالیف که صادر شده به صورت جدی وارد شدیم و در دو ماه ۱۸۰ مورد بازرسی داشتیم که برخی از دستگاه‌ها چندین بار ورود پیدا کردیم و برخی ادارات تعهد دادند که تایید ایمنی دریافت کنند، ۲۴ مورد در دستگاه اجرایی پلمپ آسانسور داشتیم.

ملاعلی‌پور اضافه کرد: گزارش فاز اول را به زودی در اختیار دادستانی استان قرار می‌دهیم که ممکن است برخی مواقع دستگاه‌های اجرایی به دلیل فرسوده بودن ساختمان‌ها حق داشته باشند اما نمی‌توان نسبت به سلامت آسانسور در برابر جان مردم بی‌تفاوت بود.

وی در ارتباط با وضعیت آسانسورهای شخصی در استان مازندران  به ویژه در واحدهای مسکن مهر،گفت: بررسی وضعیت این آسانسورها باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، سالانه بیش از ۲ هزار تایید آسانسور در استان انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد مازندران درباره واردات کالا به کشور از بنادر مختلف استان، اظهار کرد: اگر کالای مشمول استاندارد بخواهد وارد کشور شود باید تاییده لازم را دریافت کند در ۱۰ ماهه سال جاری همه کالاهای که از سه بندر استان وارد شده نظارت‌های ما اعمال شده و اگر کالای آلودگی داشته باشد به هیچ وجه وارد کشور نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از صاحبان کالا پیش از ورود استاندارد باید تاییده‌های لازم را دریافت کنند.

ملاعلی‌پور در ارتباط با حادثه آسانسور در استانداری مازندران، گفت: پیش از وقوع حادثه نه تنها برای این دستگاه‌ها اجرایی بلکه برای سایر دستگاه‌های اجرایی استان هشدارهای لازم را به صورت مکتوب ارائه دادیم.

به گزارش فارس در حادثه سقوط آسانسور در استاندار مازندران در هفت مهرماه سال جاری یک راننده شرکتی فرمانداری محمودآباد فوت کرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول