اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دشمن با روایت سازی غیرواقعی از تاریخ، نسل جوان کشورمان را هدف قرار داده است

رئیس مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات گفت: پذیرش روایت سازی غیرواقعی دشمن از تاریخ، توسط جامعه صرف نظر از اینکه جفای واقعی در حق آیندگان است، می تواند تبعات هویتی و امنیتی برای کشور داشته باشد که مصداق آن در جریان دی ماه ۹۶ و اغتشاشات اخیر مشاهده شد.

دشمن با روایت سازی غیرواقعی از تاریخ، نسل جوان کشورمان را هدف قرار داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رئیس مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در آیین رونمایی از کتاب «یاران امام مبارزات آیت الله  سید حسن موسوی شالی(ره) به روایت اسناد ساواک» که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: انتشار اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در راستای اجرایی نمودن فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری است.

وی افزود: بررسی دلایل پیروزی انقلاب اسلامی و به موازات آن سقوط رژیم پهلوی به رغم حمایت های جهانی از آن تا به امروز یکی از مهمترین موضوعات پژوهشی در داخل و خارج از کشور به شمار می رود.

این مقام مسئول تصریح کرد: جریانات ضدانقلاب در دهه های اخیر با تولید آثاری چون فیلم، مستند و کتاب در تلاش هستند تا با جعل تاریخ و منبع سازی کار خود را در تاریخ معاصر به عنوان سیر غالب بر جامعه تحمیل کنند.

رئیس مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات اضافه کرد: طبیعی است که پذیرش این تاریخ غیرواقعی از سوی جامعه صرف نظر از اینکه جفای واقعی در حق آیندگان است، می تواند تبعات هویتی و امنیتی برای کشور داشته باشد که مصداق آن در جریان دی ماه ۹۶ و اغتشاشات اخیر مشاهده شد.

وی ادامه داد: در این روایت سازی به تعبیر رهبری جای مفعول و فاعل تغییر یافته و نسل جوان دچار خطای ادراکی می شود.

این مقام مسئول گفت: مرکز اسناد تاریخی وزارت اطلاعات وابسته به معاونت بررسی راهبردی وزارت اطلاعات با انتشار بیش از ۴۰۰ جلد کتاب، اسنادی از موضوعات مختلف را منتشر  کرده است.

رئیس مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات خاطرنشان کرد: مرکز بررسی اسناد تاریخی معاونت بررسی وزارت اطلاعات پس از نزدیک به سه دهه فعالیت بدون اغراق توانسته است تاریخ نگاری دگراندیش داخل و خارج از کشور را با چالش اساسی رو به رو کند.

وی افزود: در حال حاضر بررسی اسناد تاریخی به مرحله ای رسیده است که می توادن مدعی باشد یک تحول را در تاریخ نگاری انقلاب اسلامی ایجاد کرده و تاریخ را در چرخه بازتولید مشروعیت برای نظام فعال کرده است، براین اساس این آمادگی در مرکز بررسی اسناد تاریخی معاونت بررسی وزارت اطلاعات وجود دارد که تجارب پژوهشی و اسناد خود را در اختیار علاقمندان و پژوهشگران عرصه تاریخ نگاری کشور قرار دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: روح کلی حاکم بر کتاب های منتشر شده در این حوزه بی تردید تقویت هویت ملی، همبستگی ملی و انسجام ملی است زیرا نسل جوان ما که در معرض تهدید جدی قرار دارد از این طریق با قهرمانان واقعی خود آشنا می شوند و زحمت هایی که برای این انقلاب کشیده شده است را درک می کنند.

وی ادامه داد: مخاطبان این کتاب ها اعم از پژوهشگران و عامه مردم رهبری امام خمینی (ره)، پیشگامی روحانیت و نقش آفرینی مردم سراسر کشور در پیروزی انقلاب اسلامی که از اختصاصات انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود را در این اسناد ساواک به خوبی در می یابند.

رئیس مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات در پایان تاکید کرد: ما امروز در یک جنگ شناختی قرار داریم و امیدواریم با کمک دانشگاه ها بتوانیم ابزارهای لازم را در این جنگ شناختی فراهم کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول