اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فجر۴۴| افتتاح دبستان ۷ کلاسه رزکه آمل با کمک خیران

مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به افتتاح دبستان۷ کلاسه رزکه گفت: حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز این شهرستان در ۴۲۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

فجر۴۴| افتتاح دبستان ۷ کلاسه رزکه آمل با کمک خیران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مدرسه ابتدایی میرزاکوچک خان جنگلی روستای رزکه بخش امامزاده عبدالله امشب همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم و مسؤولان به بهره‌برداری رسید.

این پروژه تعلیم و تربیت با مساحت ۵۷۰ متر بنا در ۷ کلاس درس طراحی شده که ۱۵۵ دانش‌آموز دختر و پسر از آن بهره می‌گیرند.

دبستان میرزاکوچک خان جنگلی روستای رزکه با هزینه بیش از ۶۰ میلیارد ریال با کمک اهالی روستا و همکاری خیر نیک‎اندیش خانواده شهید هاشم‌زاده افتتاح شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش آمل در این مراسم اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی در آمل بسیار احساس می‌شود و بسیاری از مدارس در حوزه شهری و روستایی فرسوده هستند و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

حجت‌لاسلام محمدعلی ابراهیم‌زاده افزود: در این شهرستان حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند که در ۴۲۰ مدرسه به عنوان مکان تعلیم و تربیت فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی روستاهای شهرستان آمل همانند روستای رزکه مردم و خیران همت کردند و فضای آموزشی جدید را برای فرزندان خود تدارک دیدند، تصریح کرد: در روستای رزکه بیش از ۱۵۰ دانش‌آموز مستقر بوده و در حال تحصیل هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش آمل با اشاره به سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور به این شهرستان و بازدید از مدارس و فضاهای آموزشی نیمه کاره، بیان کرد: با توجه به قول مساعد وزیر آموزش و پرورش عملیات ساخت طبقه فوقانی مدرسه ابتدایی رزکه به زودی آغاز می‎شود هرچند پیمانکار برای آغاز عملیات ساخت مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار فرهنگی در حال تدریس در مقاطع سه گانه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم هستند، در مورد آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی مدرسه ابن سینا در بلوار ولایت، گفت: در سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش این مکان آموزشی طبقاتی بازدید شد و قرار بود در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شود ولی بهره‌برداری از این مرکز آموزشی به سال آینده موکول شد و حتما در سال تحصیلی آینده شاهد حضور دانش‌آموزان در مجوعه آموزشی ابن سینا هستیم.

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول