اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

گرامیداشت سالروز تشرف امام خمینی(ره) به حرم سیدالکریم

سالروز تشرف تاریخی امام خمینی(ره) به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) گرامی داشته شد.

گرامیداشت سالروز تشرف امام خمینی(ره) به حرم سیدالکریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مراسم گرامیداشت ۱۹ بهمن ماه، سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با حضور جمعی از مسئولین در این بارگاه ملکوتی برگزار شد.

در این ویژه برنامه که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با قرائت زیارت نامه ادامه یافت، حجت الاسلام عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس ضمن خیر مقدم به ایراد سخن در خصوص حضور حضرت امام خمینی(ره) در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ پرداخته و سخنرانی حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری در خصوص شخصیت حضرت امام راحل  نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این آئین معنوی، مسئولین بهمراه خادمین با اهدای گل، به مقام والای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادای احترام کردند و ۱۹ بهمن ماه، سالروز تشرف تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به آستان مقدس را گرامی داشتند. 

 

حرم سیدالکریم؛ اولین زیارتگاه امام راحل پس از ورود به میهن

به گزارش فارس، حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تقید خاصی به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) داشتند، به طوری که در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ بعد از ورود به میهن، در اولین شب جمعه مصادف با شامگاه نوزدهم بهمن ماه، قصد زیارت حرم سیدالکریم را کردند.

امام راحل در شرایط بحبوحه وقایع انقلاب، با همراهی یاران خود در شهرری، خود را به این شهر مذهبی در قبله تهران رسانده و حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را که از دیرباز در بین عاشقان اهل بیت علیهم السلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، زیارت کردند.

پایان پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول