اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کلنگ تقاطع سفیر - رحمت در شیراز زده شد/ تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده اولویت مهم شورا است

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز در آیین کلنگ‌زنی تقاطع سفیر - رحمت به تشریح ویژگی‌های پروژه‌ها ی تعریف شده برای شهرداری و رویکرد مدیریت شهری و شورایی به این پروژه‌ها پرداخت.

کلنگ تقاطع سفیر - رحمت  در شیراز  زده شد/ تعیین تکلیف  پروژه‌های بر زمین مانده اولویت مهم شورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی اکبر سلطانی در آیین کلنگ‌زنی تقاطع سفیر - رحمت در سطح منطقه 4 بااعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان  از مجموعه پروژه‌های شهر شیراز که در سومین مرحله جشنواره جهش عمرانی ۱۱۲پروژه با اعتبار ۱۳۴۱۰میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر صورت گرفت ابتدا بیان کرد:  با جشنواره جهش عمرانی در سال  ۱۴۰۱ با همت مجموعه شورا و شهرداری تحول بزرگی در پروژه‌های عمرانی با چند ویژگی خاص در حال رخ دادن است.

ریس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز تشریح کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده یکی از ویژگی‌ها است و بعضاً در  شورا و شهرداری‌ها از قبل پروژه‌هایی بوده که به مرحله اجرا نرسیده یا رها شده و تعیین تکلیف پروژه‌های بر زمین مانده و  تعریف و اجرای پروژه‌ها براساس رفع گره‌های ترافیکی  و نیازهای شهروندان و شهر و  طرح‌های بالادستی مانند طرح جامع حمل و نقل و ترافیک از جمله این ویژگی‌ها است.

وی افزود: اجرای سریع پروژه‌ها، مهندسی ارزش و اصلاح نقشه‌ها برای اجرایی شدن آنها ، طراحی بر اساس طرح تفصیلی و اسناد بالادستی و پرداختن به اولویت‌ها بر اساس طرح جامع و اعتماد به جوانان از دیگر ویژگی‌های این طرح‌ها است.

 به گفته رئیس کمیسیون عمران ، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز افزود: اجرای پروژه‌ها با تمام ظرفیت‌های ترافیکی دومین ویژگی جشنواره جهش عمرانی است و ابتدا عملکرد همه جانبه و مهندسی ارزشی و با وجود تملک در مسیر اجرا قرار می‌گیرد تا شاهد رها شدن پروژه‌هایی مانند تقاطع غیرهمسطح سفیر- رحمت با وجود اهمیت در محور پر تردد بلوار رحمت و رینگ های ترافیکی  به دلیل تملک نباشیم.

وی افزود: سرعت  در اجرای پروژه مانند کاهش پنج ماهه زمان اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح نیایش سومین ویژگی است و افتتاح زودهنگام در پرتو تلاش و کار شبانه‌روزی سازمان عمران به عنوان بازویی اجرایی را در پروژه نیایش شاهد هستیم.

این عضو شورا در پایان گفت: آخرین ویژگی، ارتباط جنوبی شمالی و عرضی شهر شیراز است و باتوجه به اینکه شیراز شهری طولی است که در ارتباط‌های عرضی با مشکلاتی مواجه است در این راستا در جهت رفع این مشکل باید به سمت عرضی نمودن آن برویم تا مشکلات ترافیکی جهت تسهیل تردد مردم کم شود و امید است دهه فجر سرآغازی باشد برای جهش عمرانی در شهر شیراز و تحول خدمت به مردم و  بتوانیم فاصله طبقاتی خدماتی ایجاد شده را جبران کنیم .

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول