اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تجلیل از فاتح نبل و الزهرا در اهواز

آیین تجلیل از مقام شامخ سردار شهید حاج علی‌محمد قربانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و فرمانده فاتح شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا در اهواز برگزار می‌شود.

تجلیل از فاتح نبل و الزهرا در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، همزمان با ایام الله دهه فجر آیین تجلیل از مقام شامخ سردار شهید حاج علی‌محمد قربانی از شهدای مدافع حرم استان خوزستان و فرمانده فاتح شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه روز سه‌شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1401 همزمان با ایام رحلت جانسوز عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) از ساعت 19:30 آغاز می‌شود که جمعی از ایثارگران، جانبازان، رزمندگان اسلام و بسیجیان نیز در این برنامه حضور می‌یابند.

آیین تجلیل از سردار شهید علی‌محمد قربانی در اهواز، چهار راه آبادان، خیابان سلمان فارسی شرقی، بین خیابان شهید منصوری و خیابان شهید سلطانی، حسینیه سردار شهید مدافع حرم حاج علی‌محمد قربانی برگزار می‌شود که حاضران به این شهید مدافع حرم ادای احترام خواهند کرد.

آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در آیین تجلیل از سردار شهید علی‌محمد قربانی سخنران می‌کند و محمود یزدی از قاریان بین‌المللی به قرائت آیاتی چنذ از کلام‌الله مجید می‌پردازد.

در این آیین معنوی زیارت عاشورا توسط حاضران زمزمه می‌شود و حسن صفری از مداحان اهل بیت(ع) نیز مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌کند.

آیین تجلیل از خانواده معظم سردار شهید علی‌محمد قربانی از سوی هیئت رهروان شهدای استان خوزستان انجام می‌شود.

سردار شهید علی‌محمد قربانی فرمانده عملیات آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا سوریه در روز بیستم آبان‌ماه سال 1346 در روستای به‌نوارناظر شهرستان اندیمشک دیده به جهان گشود و در ایام جوانی در مبارزات مردم علیه رژیم شاهنشاهی پهلوی به صورت فعال شرکت می‌کرد.

در دوران دفاع مقدس با پوشیدن لباس رزم به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک، به‌عنوان فرمانده در تمام عملیات‌های پدافندی حماسه آفرید.

همچنین در عملیات‌های فتح‌المبین، کربلای 4، والفجر 8، بیت‌المقدس 2، بیت المقدس 7، نصر 4، طریق‌القدس، خیبر، بدر، والفجر 10، کربلای 5 و بسیاری دیگری از عملیات‌های غرور آفرین دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده حضور داشت.

پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان رئیس بانک‌های انصار در شهرهای اندیمشک، دزفول و اهواز و رئیس حراست شهرداری‌ کلانشهر اهواز به مردم خدمت کرد.

وی در عرصه فوتبال نیز حضور داشت و به مدت 10 سال رئیس هیئت فوتبال اندیمشک بود که جامعه ورزش این شهرستان از این شهید درس اخلاق آموختند و یک مدرسه فوتبال نیز راه‌اندازی کرد که مورد تجلیل مسئولان فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

پس از هجوم تکفیری‌ها به کشورهای اسلامی برای دفاع از حرم نورانی حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه خاتون(س) به کشور سوریه رفت و در روز 19 بهمن‌ماه سال 1394 به فیض شهادت نائل شد.

شهید قربانی در سن 49 سالگی در حالی که فرماندهی عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا را بر عهده داشت آسمانی شد و پیکر پاکش در گلزار شهدای اندیمشک آرام گرفت.

از سردار شهید علی‌محمد قربانی سه فرزند پسر به نام‌های حسین، مجتبی و محمد به یادگار مانده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول