اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رهاسازی 450 هزار قطعه ماهی گرمابی در رودخانه شاوور شوش

450 هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور در رودخانه شاوور شهرستان شوش رهاسازی شد.

رهاسازی 450 هزار قطعه ماهی گرمابی در رودخانه شاوور شوش

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و در راستای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان استان و توسعه اشتغال در حوزه صید صیادی ۴۵۰ هزار قطعه ماهی گرمابی در رودخانه شاوور رها سازی شد‌.

سید هاشم بیت علوی، رئیس اداره شیلات شهرستان شوش با بیان اینکه در مرحله اول این عملیات در ابتدای سال جاری تعداد ۷۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان کپور رهاسازی شد و در مجموع تا به امروز برای سال ۱۴۰۱ حدود  یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی وارد منابع آبی شهرستان شوش و کرخه شده است.

وی به عمده فعالیت‌های شیلاتی شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان شوش با توجه به شرایط آبی، بافت خاک و اقلیم مناسب ظرفیت خوبی در زمینه توسعه آبزی پروری دارد و در حال حاضر در حوزه های مختلفی نظیر تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی، پرورش ماهیان خاویاری و تولید جلبک اسپیرولینا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اداره کل شیلات خوزستان در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی اکوسیستم های آبی، امنیت غذایی و تثبیت اشتغال صیادان هرساله نسبت به تولید انواع کپورماهیان فیتوفاگ و بیگ هد، گونه های بنی، برزم، گطان، عنزه و شیربت در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز و مرکز تکثیر ماهیان بومی سوسنگرد اقدام نموده و سپس در منابع آبی استان رهاسازی می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول