اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چرخه بازگشت فرد معتاد به جامعه کامل شود

استاندار اصفهان گفت: اگر مرکز جامع توانمندسازی صرفاً به محلی برای جمع‌آوری و اسکان معتادین تبدیل شود، نمی‌تواند مأموریت اصلی خود را به نتیجه برساند و لازم است که برای بهتر شدن وضعیت معتادین بهبودیافته و برای تکمیل چرخه بازگردانی آن‌ها به بدنه جامعه، تلاش و برنامه‌ریزی ویژه‌ای شود.

چرخه بازگشت فرد معتاد به جامعه کامل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در آیین بهره‌برداری از مرکز جامع توانمندسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطالبه زیادی برای این مجموعه بود و با همدلی و مساعدت همه دستگاه‌های مرتبط استان، امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی افزود: علی رغم همه تلاش‌ها، اما یک بخشی از فعالیت‌هایی که در جمهوری اسلامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، ناتمام مانده است که باید تکمیل شود و آنگونه که باید و شاید به موضوع توانمندسازی و درمان معتادان متجاهر و مباحث اعتیاد پرداخته نشده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: یک بخشی از اقداماتی که در سیاست‌های کلی نظام در مبارزه با مواد مخدر تعریف شده، اقدامات سلبی و سخت‌افزاری است که شامل جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تیم‌ها و باندهای مافیایی قاچاق مواد مخدر است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: یک بخش و محور اصلی دیگر در بخش اجتماعی و فرهنگ‌سازی است که دیدگاه مردم نسبت به معتادین تغییر پیدا کند و بدانند که او یک فرد بیمار است که به درمان نیاز دارد.

وی گفت: اگر مرکز جامع توانمندسازی معتادین متجاهر استان اصفهان که با همه تلاش‌ها امروز به بهره‌برداری می‌رسد، صرفاً به محلی برای جمع‌آوری و اسکان معتادین تبدیل شود، نمی‌تواند مأموریت اصلی خود را به نتیجه برساند و لازم است که برای بهتر شدن وضعیت معتادین بهبودیافته و برای تکمیل چرخه بازگردانی آنها به بدنه جامعه، تلاش و برنامه‌ریزی ویژه‌ای شود.

مرتضوی در پایان بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها این مرکز قابلیت اسکان حدود هزار نفر معتاد را دارد و اگر حمایت‌های مناسبی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صورت گیرد، اتفاقات بسیار خوبی در سطح اصفهان و چند شهرستان دیگر رخ خواهد داد.

پایان پیام/ 62132/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول