اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۴۵ درصد درآمدهای مالیاتی از ارزش افزوده تأمین می‌شود/ قانون پایانه‌های فروشگاهی در مقابله با پدیده فاکتورفروشی

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به امکان استعلام مالیاتی آنلاین و بدون هزینه بردی مؤدیان، گفت: ۴۵ درصد کل درآمدهای مالیاتی دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود و یکی از نکات مهم آن شفاف‌سازی اقتصاد است.

۴۵ درصد درآمدهای مالیاتی از ارزش افزوده تأمین می‌شود/ قانون پایانه‌های فروشگاهی در مقابله با پدیده فاکتورفروشی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داود منظور در همایش مشارکت مردمی در نظام مالیاتی کشور که صبح امروز در دانشگاه بین المللی امام (ره) برگزار شد، اظهار کرد: وقتی از مردم مالیات می گیریم باید در خصوص خدماتی که ارائه می دهیم، پاسخگو باشیم بنابراین این منابع باید به صورت موثر به کار گرفته شود تا منجر به افزایش رفاه و رضایت مردم شود.

وی افزود: ما در اصلاح نظام مالیاتی معتقدیم که ضلع مهم این نظام، مردم بوده و ساختارها و الزامات اجرایی از دیگر اضلاع آن به شمار می رود.

رییس سازمان امور مالیاتی تصریح‌کرد: حرمت و کرامت مودیان مالیاتی را باید در اوج نگه داشته و رضایت خاطر آنان را فراهم کنیم بنابراین نظام های مالیاتی باید به گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شود که مردم با کمترین زحمت با شفافیت کامل مالیات خود را پرداخت کنند.

منظور اضافه کرد: در رویکرد جدید سعی داریم دولت الکترونیک را به معنی واقعی در مالیات پیاده کنیم به گونه ای که حداقل نیاز برای مراجعات مردم وجود داشته باشد.

وی گفت: امسال سعی کردیم مالیات نقل و انتقال خودرو را به صورت کامل مکانیزه کنیم که این فرآیند ساده ضمن افزایش رضایت مردم موجب افزایش درآمدهای مالیاتی شده است.

رییس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: ما در کل سال گذشته از نقل و انتقال خودرو یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات دریافت کردیم اما با این شیوه امسال پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۰ هزار میلیارد تومان است که رشد بسیار قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد.

منظور افزود: این امکان را ایجاد کردیم که مودیان مالیاتی استعلام مالیاتی خود را به صورت آنلاین و بدون هزینه دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در شرایط امروزی نگهداری پرونده کاغذی مفهومی ندارد بنابراین ساختارها را به نحوی تنظیم می کنیم که تمام پرونده ها به صورت الکترونیکی نگهداری شده و به مودیان نیز با گذرواژه مختص خود اجازه دسترسی به این پرونده ها را می دهیم.

معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: مکانیزه کردن فرآیند مالیاتی مودیان موجب شفافیت می شود که این امر قطع به یقین افزایش رضایت مندی آنان را نیز به دنبال دارد البته پرونده هیچ مودی مالیاتی را در اختیار دیگران قرار نمی دهیم.

منظور بیان کرد: برای اینکه بتوانیم این رویکردهای ارج گذاشتن به مودیان را در نظام مالیاتی نهادینه کنیم به کمک دانشگاهیان نیاز داریم زیرا معتقدیم که دانشگاه به معنی واقعی و عملی اتاق فکر دستگاه های اجرایی است.

وی اظهار کرد: در این راستا سعی داریم با تمام دانشگاه هایی که تمایل به همکاری با ما دارد، تفاهم نامه امضا کنیم.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: نظام مالیاتی ضلع قوانین و مقررات است بنابراین باید تلاش کنیم قوانین به صورت مستمر به روز رسانی شود.

منظور ادامه داد: خوشبختانه در سه دهه گذشته تحولات خیلی خوبی را در نظام مالیاتی شاهد بودیم که از آن جمله می توان به مالیات ارزش افزوده اشاره کرد.

وی بیان کرد: ۴۵ درصد کل درآمدهای مالیاتی دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود و یکی از نقاط اهمیت آن شفاف سازی اقتصاد است.

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه در مالیات ارزش افزوده پنهان کاری هایی می شود، عنوان کرد: پدیده ای به نام فاکتور فروشی برای فرار مالیاتی شکل گرفته است که با قانون پایانه‌های فروشگاهی حذف می‌شود.

منظور تصریح کرد: اهتمام اصلی ما این است که این قانون را به صورت کامل اجرا کنیم البته در سه ماه اخیر که اجرای آن آغاز شده است با پیشرفت خوبی رو به رو بودیم.

وی گفت: بیش از ۴۰۰ شرکت بورسی در این سامانه فروشگاهی ثبت نام کردند و عملیات خرید و فروش روزانه آن ها توسط سازمان مالیات قابل رویت است.

رییس سازمان امور مالیاتی بیان افزود: در مرحله بعدی شرکت های دولتی در حال ورود به این سامانه هستند و از ابتدای سال اینده تمام شرکت های فعال در کشور و مشاغل خورد باید در این سامانه فعالیت کنند.

منظور یادآور شد: برای مشاغل خورد با بانک مرکزی رایزنی کردیم که برای پوزهای قابل استفاده فعالان این قشر یک کد مالیاتی ثبت شود بنابراین با چنین تدبیری ۹ میلیون واحد شغلی که از دستگاه پوز استفاده می کنند را به سامانه مودیان وصل می کنیم که از افتخارات دولت سیزدهم به شمار می رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول