اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

9834 بیمار صعب‌العلاج در چهارمحال و بختیاری نشان‌دار شدند

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 9 هزار و 834 بیمار صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند، گفت: افرادی که بیماری آن‌ها هنوز نشان‌دار نشده است و پرونده دارند در طول سال تا سقف 50 میلیون تومان از بیمه دریافت می‌کنند و این مبلغ تا 10 روز بعد از ارائه فاکتور واریز می‌شود.

9834 بیمار صعب‌العلاج در چهارمحال و بختیاری نشان‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا اصغرزاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دولت سیزدهم روش جدیدی برای درمان بیماران آغاز کرده تا پیشرو بودن در تکنولوژی‌های نوین، پیونددهنده برای اتصال مردم و مدیران، پیشتازی در کاهش مدت زمان خدمت‌رسانی و خدمت در مناطق کم‌برخوردار را مورد توجه قرار دهد.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری افزود: در پوشش عادلانه خدمت همه آحاد جمعیت در ۱۰ دهک از مزایای بیمه استفاده می‌کنند و سه دهک اول از این مزایا به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت ۱۷ میلیارد ریال به زوج‌های نابارور استان

وی با بیان اینکه ۳۹۳ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که تا کنون ۱۷ میلیارد ریال به این افراد پرداخت شده است، ادامه داد: صندوق بیمه بیماران خاص از اول مهرماه سال جاری اجرا شد که تا کنون ۳۱ بیماری از ۱۰۷ بیماری که قرار بود در صندوق نشان‌دار شوند در سامانه ثبت شده‌اند و هزینه در مابقی بیماری‌ها نیز با دریافت فاکتور از بیمار پرداخت می‌شود.

اصغرزاده بیان داشت: از اجرای این طرح تا کنون ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به این بیماران پرداخت شده است که ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از طریق پرونده‌های تشکیل شده و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از طریق سامانه‌ها پرداخت شده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان تالاسمی، دیالیز، ام‌اس، پیوند کلیه، هموفیلی، انواع سرطان، دیابت، اوتیسم، بیماری پروانه‌ای، قلب و عروق، فشار خون و ... را از بیماری‌های نشان‌دار عنوان کرد و گفت: بیماری‌های فشار خون، دیابت، سرطان و اختلالات روانی از پرآمارترین بیماری‌های استان هستند.

۹ هزار و ۸۳۴ بیمار صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۸۳۴ بیمار صعب‌العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند، افزود: افرادی که بیماری آن‌ها هنوز نشان‌دار نشده است و پرونده دارند در طول سال تا سقف ۵۰ میلیون تومان از بیمه دریافت می‌کنند و این مبلغ تا ۱۰ روز بعد از ارائه فاکتور واریز می‌شود.

اصغرزاده ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۹۳ بازدید از موسسات تحت پوشش استان انجام شده است که در ۹۶ موسسه مغایرت دیده شد و همین امر موجب اعمال ۱۵۲ طرح بازدارنده و یا معرفی خاطیان به دستگاه‌های قضایی شد.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان گفت: پزشک خانواده سطح یک و دو برای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر و بالای ۲۰ هزار نفر تعریف شده است، در سطح یک بیماران محل یا روستا به یک درمانگاه عمومی منتسب هستند که از امکانات همان درمانگاه استفاده می‌کنند و اگر لازم به مراجعه به سطح ۲ یا پزشک متخصص باشد از طریق سیستم ارجاع مراجعات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یعنی اگر شخصی از سطح یک بدون مشورت با پزشک درمانگاه به سطح ۲ مراجعه کند خدمات به صورت آزاد محاسبه می‌شود و در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر مردم به پزشکان دانشگاه علوم پزشکی که مطب‌های خصوصی دارند معرفی می‌شوند که این بخش از سال آینده در کل کشور اجرایی می‌شود.

اصغرزاده با بیان اینکه در این طرح هزینه درمان و دارو دولتی حساب می‌شود، افزود: آمار بیمه همگانی در استان ۴۹ هزار و ۷۰۹ نفر است که در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر مستقیم به پزشک متخصص معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: ۲ هزار و ۸۳۰ نفر در مناطق کم‌برخوردار بیمه شدند که پزشک خانواده به همه بیمه‌شدگان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شده است، البته در برخی مناطق مانند منظریه مطب خصوصی نداریم و ناچاراً بیماران به پزشکان داخل شهر معرفی می‌شوند.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان گفت: اگر کسی محل زندگی‌اش تغییر کرده است از طریق بیمه سلامت و یا دفتر پیشخوان پزشک خانواده خود را نیز تغییر دهد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول