اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افتتاح خط ریلی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان قزوین در آبیک

طی مراسمی با حضور مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک، خط ریلی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان در یک شرکت آردسازی واقع در شهرستان آبیک افتتاح شد.

افتتاح خط ریلی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان قزوین در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، صبح امروز در مراسمی با حضور استاندار قزوین، مدیرکل راه آهن شمال دو کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرماندار شهرستان آبیک و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی پایانه صادرات ریلی محصولات کشاورزی استان در ناصرآباد شهرستان آبیک افتتاح شد.

پایانه صادراتی شرکت آرد سازی شمس آذر در  اراضی روستای بهجت آباد شهرستان آبیک به مساحت زمین 150400 متر مربع وزیر بنای طرح 50420 متر مربع احداث شده است.

از جمله فعالیت های طرح سیلوی نگهداری و ذخیره سازی غلات به ظرفیت 30000 تن در سال، ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه بالای صفر به ظرفیت 15000 تن در سال ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سرد خانه زیر صفر به ظرفیت 5000 تن در سال سورت و بسته بندی میوه تازه به ظرفیت 18000 تن در سال بسته بندی سبزیجات و صیفی جات تازه به ظرفیت 6000 تن در سال اشاره کرد.

به گزارش فارس، ذخیره سازی و نگهداری محصولات کشاورزی و محصولات غذایی در انبار 20000 تن در سال ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی به ظرفیت 26400 تن در سال ظرفیت نگهداری و ذخیره سازی مواد مواد خام کشاورزی 70000 تن در سال مجموع ظرفیت ذخیره سازی و فرآوری 96400 تن در سال سرمایه گذاری ثابت طرح 1231000 میلیون ریال از دیگر احرای طرح است.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در حاشیه افتتاح این پروژه با اشاره به حجم بالای تولید محصولات کشاورزی و صنعتی در استان قزوین، وجود پایانه صادراتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: اتصال پایانه صادراتی به ریل راه آهن برای حمل و نقل مناسبتر، ارزانتر و سریعتر است و در صادرات و واردات محصولات استان قزوین نقش بسزایی ایفا می کند.

وی افزود: احداث فازهای نگهداری، سردخانه و بسته بندی محصولات در دستور کار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دارد که با برنامه ریزی لازم در پایانه صادراتی محصولات کشاورزی اجرایی می شود.

میزان اشتغالزایی پایانه ریلی صادارات محصولات کشاورزی استان قزوین بر اساس مجوز 74 نفر است و این خط ریلی با ۱۷٠ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول