اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سفر ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زیارت اولی تا پایان سال به مشهد مقدس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اعزام ۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز زیارت اولی تا پایان سال به مشهد مقدس خبر داد.

سفر ۴ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز زیارت اولی تا پایان سال به مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اکبر باقرزاده در نشست خبری معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی با موضوع اعزام زیارت اولی ها به مشهد مقدس اظهار کرد: سفرهای تربیتی و اردوها سابقه طولانی دارد که موقعیت جذاب برای دانش آموزان است و فرصت اوقات فراغت و یا فضای غیر رسمی تربیت معمولا تاثیر دارد تر در اهداف تربیتی است به دلیل اینکه انگیزه آنها در اوقات غیر رسمی بیشتر است از این رو زمینه برای تاثیر پذیری بیشتر است چرا که در اوقات غیر رسمی آزادی عمل و اختیار وجود و حق انتخاب دارد و می تواند با گروه هم سال خود به طور معمولی زندگی خود را طراحی کند.

وی ادامه داد: این امر زمینه ایجاد تاثیرات برنامه های فرهنگی را دو چندان می کند. همه مراکز تعیلم و تربیت در اوقات فراغت یک امتیاز ویژه ای را قایل هستند و استفاده ویژه ای از آن دارد.

رییس سازمان دانش آموزی گفت: در آموزش و پرورش کشورمان از روزهای اول انقلاب فرصت اوقات فراغت و سفرهای تربیتی فرصت ویژه ای بوده است اگر این فرصت با یکسری مباحث معنوی آمیخته شود تاثیرش را چند برابر می کند.

باقرزاده گفت: دوستان ما با ساماندهی گروه های جهادی و سفرهای تربیتی با تلفیق اردوها و جهت دهی آن با زیارتگاه ها تلاش کردند یک سفرهایی به اسم زیارت اولی ترتیب دهند که مخاطب آن هم افراد ویژه ای هستند در سطح تحصیلی دوره هفتم، هشتم و نهم و اعم از دختر و پسر است و از نظر موقعیت جغرافیایی سراسر کشور و ویژه کسانی است که تا به حال به دلایلی چون اقتصادی و بعد مسافت نتوانستند تشرف پیدا کنند.

وی در مورد همکاران خود برای این امر گفت:سازمان دانش آموزی با فعالیت گروه های خیرین، مجموعه آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد ،استانداری مشهد و شهرداری تهران،استان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ،معاونت متوسطه آموزش و پرورش است که اینگونه دست به دست هم دادیم که تعدادی از دانش آموزانی که تا به حال مشرف نشده اند بتوانند در این طرح شرکت کنند.

باقرزاده گفت: اهداف ما در این سفر ارتقا مسئولیت پذیری، مهارت پذیری رشد اجتماعی ،کشف استعداد ها شناخت دوستانشان است.

وی گفت: اهداف خاص سفر انس و الفت با اهل بیت و شبکه سازی بین مربیان و متربیان است چرا که کارهای تربیتی باید فرایند ی و مستمر انجام شود و دفعی نباشد چرا که اثر آن ماندگار نیست وبرای استمرار آن احتیاج به شکل گیری شبکه داریم .

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال ۴۵۰۰ دانش‌آموز دختر اعزام می‌شوند که شامل ۹ دوره ۵۰۰ نفره است که در سفر اول دانش‌‌آموزان استان مرکزی، خراسان جنوبی و شهرستان های استان تهران حضور دارند که دو شب و سه روز است و برنامه معرفتی و تربیتی و شاد مدنظر است. وی با بیان اینکه آغاز این سفر زیارتی در ماه رجب را به فال نیک می‌گیریم. گفت: در طرح‌های قبلی فرهنگی هم همه دستگاه‌ها و مردم پای کار آمدند که نظیر آن را جشن فرشته‌ها داشتیم که هفتصد هزار نفر در آن جشن شرکت کردند که در مرحله آخر تعدادی از آنان در حضور مقام معظم رهبری نماز جماعت خواندند.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های فرهنگی برای دختران دانش آموز به نسبت پسران کمرنگ بوده است و ما باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول