اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از نگاه شورای شیراز به کار چاق‌کنی رایج تا ۳۰۰ سکه طلای مشاور شهرداری

در حالی نایب رییس شورای شیراز پدیده کارچاق کنی را در شهرداری رایج خواند که چندی پیش از مشاور شهردار یکی از مناطق شیراز با سیصد سکه طلا بازداشت شده بود.

از نگاه شورای شیراز به کار چاق‌کنی رایج تا ۳۰۰ سکه طلای مشاور شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در حالی نایب رییس شورای شیراز پدیده کارچاق کنی را در شهرداری رایج خواند که چندی پیش از مشاور شهردار یکی از مناطق شیراز با سیصد سکه طلا بازداشت شده بود.

پدیده دلالی اداری یکی از مصادیق بارز و متاسفانه رایج فساد اداری است که از آن با اصطلاح «کار چاق کن» یاد می شود.

این اصطلاح به اشخاص دلال و واسطه گری اطلاق می شود که در ازای دریافت مبلغی گره ها و موانع اداری ارباب رجوعان را در دستگاه های مختلف برطرف کرده و اصطلاحا کار مردم را راه می اندازند.

پدیده کار چاق کنی نمودی از روابط ناسالم اداری است که با سودهای کلان برای عاملان آن همراه است و هر اندازه یک ارگان وسعت خدمات دهی، پیچیدگی قوانین و مراجعانش بیشتر باشد، این نمونه از فساد اداری در آن بیشتر است و شهرداری ها به ویژه در کلانشهرها از مستعدترین این دستگاه ها برای شکل گیری و رواج دلالی اداری هستند. موضوعی که محمدتقی تذروی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در آخرین جلسه علنی شورا به آن اشاره کرد.

تذروی در نطق پیش از دستور خود کارچاق کنی را یک رویه در شهرداری ها دانست و گفت: مقابله با پدیده ناپسند کارچاق کنی به عنوان یکی از مصادیق فساد اداری همواره مورد تاکید قرار داشته است اما فعالیت سودجویانه برخی افراد با عنوان کارچاق کن یا دلال با ادعای آشنایی به چم و خم قوانین و تسهیل امور ارباب رجوع در سایر ادارات دولتی به ویژه شهرداری و سایر نهادهای وابسته به آن تبدیل به امری رایج شده و چنین افرادی با میان برهای بعضا قانونی و یا با سوء استفاده از خلاء در قانون و نفوذ خاموش، نقش واسطه را برای پاسخگویی سریع و مورد نظر با کسب هزینه‌های هنگفت از ارباب رجوع بازی کرده و از این طریق سودهای کلانی به جیب می‌زنند.

او تصریح کرد: با توجه به بحرانی بودن وضعیت اقتصادی کشور و تورم لحظه‌ای پیشنهاد می‌شود نظارت بر این امر با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود، چرا که قطعا نظارت بر سازمان‌های مسئول بخش عظیمی از دلالی و تشنج را کاهش خواهد داد.

کشف سیصد سکه طلا از مشاور یکی از شهرداران مناطق

صحبت‌های عضو شورای شهر در حالی بیان می شود که براساس یافته های فارس چندی پیش در منزل مشاور شهردار یکی از مناطق پردرآمد و ثروتمند شیراز سیصد سکه طلا توسط نهادهای نظارتی کشف شده است.

پیگیری ها نشان می دهد وی مدعی است این مال را از طریق مشروع و حلال به دست آورده است با این وجود اظهار نظری در این باره از سوی هیچ یک از سوی مسئولان ذی ربط ارائه نشده است و این احتمال وجود دارد که صحبت های نایب رییس شورای شیراز اشاره به این اتفاق باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول