اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اعزام تیم امدادی از قشم به مناطق زلزله زده خوی

مدیرعامل مرکز نیکوکاری خانه امید قشم از اعزام تیم امدادی از این جزیره به شهرستان زلزله زده خوی در شمال شرق کشورمان خبر داد.

اعزام تیم امدادی از قشم به مناطق زلزله زده خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مردم نوعدوست جزیره قشم که همواره در بحران‌های مختلف، سخاوتمندانه به کمک مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی شتافته‌اند و کارنامه درخشان آنان در زلزله سایه خوش شهرستان بندرلنگه نیز به خوبی نمایان است، این بار برای کمک به زلزله زدگان خوی در شمال غرب کشورمان بسیج شده‌اند.

در همین زمینه، فاطمه پیوسی، مدیر هیات عامل مرکز نیکوکاری خانه امید قشم از اعزام تیم امدادی به منطقه زلزله خوی خبر داد و گفت: پس از حادثه ناگوار زلزله خوی یک کارگروه پاسخ به بحران تشکیل شد و یک تیم از قشم برای بررسی و ارزیابی مناطق زلزله‌زده خوی اعزام شد.

وی افزود: تاکنون ۶۰ میلیون تومان کمک نقدی جمع‌آوری شده‌است که بصورت نقدی بین مردم زلزله زده خوی توزیع شده و از مردم عزیز قشم خواهشمندیم که کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را برای رساندن به مردم خوی از هر طریق ممکن به دست نیروهای امدادی و دستگاههای مسؤول برسانند تا هرچه سریع‌تر نسبت به امدادرسانی به مردم زلزله‌زده خوی که گریبانگیر سرما و یخبندان هستند، اقدام شود.

مدیر هیات عامل مرکز نیکوکاری خانه امید قشم عنوان کرد: به دلیل هزینه‌های جابجایی اقلام غیرنقدی و امکان خرید مستقیم اقلام ضروری برای مناطق زلزله‌زده اولویت با کمک‌های نقدی مردم عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به ارزیابی تیم اعزامی مرکز نیکوکاری خانه امید قشم اظهار کرد: درحال حاضر اقلام موردنیاز در مناطق زلزله‌زده خوی به ترتیب اولویت شامل چادر، بخاری، پتو و لباس گرم می‌باشد.

پیوسی گفت: قرار است که از فردا به مدت دو روز نسبت به خرید و توزیع حدود ۲ هزار پرس غذای گرم در مناطق زلزله‌زده خوی اقدام شود.

زلزله‌ای 5.9 ریشتری در روز 8 بهمن ماه 1401 خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول