اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آفاد: تلفات زلزله در ترکیه به ۲۳۱۶ نفر افزایش یافت

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که شمار تلفات این زلزله به بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کشته و حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ مجروح افزایش یافته است.

آفاد: تلفات زلزله در ترکیه به ۲۳۱۶ نفر افزایش یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت حدود ۲۰ ساعت از وقوع زمین‌لرزه شدید ۷.۸ ریشتری در جنوب ترکیه، اکنون از افزایش شمار تلفات این حادثه خبر می‌رسد.

«اورهان تاتار» رئیس سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که شمار تلفات این زلزله به ۲۳۱۶ کشته و ۱۳ هزار و ۲۹۳ مجروح افزایش یافته است.

تاتار با اشاره به تخریب شدن ۶۲۱۷ ساختمان در شهرهای زلزله‌زده در جنوب ترکیه، گفت که تاکنون حدود ۷۸۴۰ نفر از زیر آوار نجات پیدا کرده‌اند.

بعد از انتشار فیلم‌هایی از تداوم فروریختن ساختمان‌ها در چندین ساعت بعد از وقوع زلزله، مسئولان ترکیه‌ای به ساکنان مناطق آسیب‌دیده هشدار دادند که هیچ ساختمانی دیگر امن نیست و نباید در آنها ماند. زیرا هر لحظه احتمال فروریختن ساختمان‌های به‌ظاهر سالم وجود دارد.

کارشناسان ترکیه‌ای می‌گویند بازماندگانی که زیر آوار گرفتار شده‌اند در خطر سرمازدگی (هیپوترمی) هستند و وقت تیم‌های جستجو و نجات رو به اتمام است، زیرا برف و باران جان بازماندگان را تهدید می‌کند.

روز دوشنبه بود که دو زلزله شدید به قدرت‌های ۷.۸ ریشتر در ساعت ۴:۱۷ بامداد و ۷.۵ ریشتر در ساعت ۱۳:۲۴ ظهر به مرکزیت استان قهرمان‌مرعش در جنوب ترکیه رخ داد و به ۹ استان دیگر نیز آسیب رساند. (جزئیات بیشتر)

این دو زلزله قدرتمند در جنوب ترکیه طی روز دوشنبه با ۱۸۵ پس‌لرزه از جمله پس‌لرزه‌های شدید ۶.۷ و ۶ ریشتری همراه بود که در کنار بارش سنگین باران و برف در مناطق زلزله‌زده، کار امدادرسانی به افراد گرفتار زیر آوار را بسیار دشوار کرده است.

 

 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول