اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۷ استر چوب قاچاق جنگلی در گنبدکاووس کشف و ضبط شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: شب گذشته ۷ استر چوب آلات قاچاق از گونه های جنگلی در شهرستان گنبدکاووس کشف و ضبط شد.

۷ استر چوب قاچاق جنگلی در گنبدکاووس کشف و ضبط شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس فرشید رحمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شب گذشته در عملیات پیچیده توسط نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس و با مشارکت اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان آزادشهر یک دستگاه کامیون حامل چوب آلات قاچاق از گونه های جنگلی ممرز، بلوط، انجیلی، توسکا و غیره به میزان ۷ استر کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در ایام دهه فجر ۶ پروژه با اعتبار هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حوزه اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان با حضور مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: این پروژه ها شامل مقابله با بیابان، تولید نهال و تحویل ۱۳۰ مورد پنل و ابگرمکن خورشیدی بود‌که به دامداران منطقه تحویل شد.

وی با اشاره به نهضت ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور در راستای سرسبزی و شادابی ایران اسلامی ادامه داد: در راستای نهضت ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور، دوستداران طبیعت و نیکوکاران در گنبدکاووس پای کار امده تا ضمن ترویج فرهنگ درختکاری در مقابله با ریزگرده ها و بیابان نیز سهمی داشته باشند.

رحمانی گفت: در همین راستا یکی از نیکوکاران گنبدی بنام عبدالمجید زیتونلی مدیرعامل سازمان مردم نهاد پیشگامان سبز زیتونلی با اداره منابع طبیعی و ابخیرداری شهرستان گنبدکاووس تفاهم نامه ای منعقد کردند که در این تفاهم نامه این نیکوکار، تعداد ۱۰ هزار اصله نهال مثمر از گونه انار را تولید و بین دانش اموزان بخش شمالی گنبدکاووس توزیع خواهند کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر زیتونلی نخستین نیکوکار کشوری در راستای کاشت یک میلیارد درخت در کشور است که امید داریم دوستداران طبیعت و نیکوکاران دیگر نیز به این پویش بپیوندند.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول