اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

شرکت جمی به دلیل آلوده کردن محیط زیست محکوم شد

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک شرکت صنعتی مستقر در شهرستان جم به دلیل آلایندگی زیست محیطی خاک محکوم شد.

شرکت جمی به دلیل آلوده کردن محیط زیست محکوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیروس کرمی رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت صنعتی مستقر در این شهرستان جم به دلیل اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی بر اساس مستندات و گزارشات تخصصی و بازدید از محل، عدم مدیریت پسماند و بهسازی خاک‌های آلوده شده توسط متولی و تداوم این آلایندگی در حال حاضر، منجر به صدور حکم محکومیت برای شخصیت حقوقی متهم (شرکت صنعتی) به استناد ماده ۲۰ و ۱۴۳ قانون مجازات اسلامی و ماده ۶۸۸ تعزیرات به پرداخت ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و همچنین جهت تکمیل مجازات به استناد ماده ۲۳ و ۲۴ قانون مجازات اسلامی حکم به الزام به رفع آلودگی ظرف حداکثر شش ماه شد. 

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: حکم محکومیت برای شخصیت حقیقی متهم (مدیرعامل وقت شرکت) به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، نظر به اینکه اتهام متوجه شخص حقوقی است و در راستای منافع شخص حقوقی مرتکب جرم شده و موجبات آلودگی خاک را فراهم کرده و اقدامی نیز در جهت رفع آلودگی و جلوگیری از گسترش آن نکرده، از نظر این دادگاه به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. 

وی گفت: هر چند که با عنایت به فقدان سابقه و وجود شرایط ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی، حبس صادره به مدت یک سال معلق تا در صورت عدم ارتکاب بزه، محکومیت معلق بلااثر می‌شود. 

شایان ذکر است که این احکام با اهتمام جدی و مسئولانه رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ بوشهر صادر شده است.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول