اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تامین اجتماعی 40 درصد مردم کردستان را بیمه کرده است

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه 218 هزار و 792 نفر کردستانی بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند، گفت: در مجموع 662 هزار و280 نفر برابر با 39.8 درصد جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

تامین اجتماعی 40 درصد مردم کردستان را بیمه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صلاح قریشی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای کشور و مهمترین حلقه در بخش بیمه‌های اجتماعی کشور است.

وی با اشاره به تعداد بیمه شده‌های اصلی و غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در استان، گفت: در حال حاضر سازمان در قالب 10 شعبه فعال در سطح کردستان در حوزه‌های مختلف به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان اینکه 218 هزار و 792 نفر کردستانی بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند، گفت: در مجموع 662 هزار و280 نفر برابر با 39.8 درصد جمعیت استان از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

قریشی افزود: در حال حاضر 119 هزار و 274 نفر با رشد 3.5 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سطح استان بیمه شده اجباری هستند.

به گفته وی، 28 هزار و 261 نفر در استان در قالب بیمه شده حرف و مشاغل مختلف زیرپوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی استان قرار دارند. وی از افزایش 10.7 درصدی سهم بیمه‌شدگان در قالب کارفرمای صنفی کم درآمد در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 58 هزار و 246 نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان داریم که 33 هزار نفر از این افراد بازنشسته و 2 هزار و 611 نفر از کار افتاده تامین اجتماعی هستند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کردستان، 54 درصد از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان را جمعیت شهری به خود اختصاص داده و در حال حاضر 18 هزار و 411 کارگاه بیمه شده فعال در سطح استان وجود دارد.

قریشی از انجام 3737هزار و 633 فقره بازرسی سیستماتیک از این کارگاه ها در طول امسال خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار و 930 میلیارد تومان مقرری در سال جاری به در قالب بیمه بیکاری به بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: افزایش 54 درصد حداقل حقوق مستمری بگیران و 38 درصدی سایر سطوح دستمزدی در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در سالجاری به بیمه شدگان بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در ادامه از طرح بیمه فراگیر خانوادگی به عنوان یک فرصت برای بیمه شدگان در سطح استان نام برد و گفت: سازمان بیشتر برنامه‌ریزی خود را بر بستر اینترنت انجام داده است و دسترسی به خدمات غیرحضوری برای تمام بیمه‌شدگان در آیتم‌های مختلف فراهم است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول