اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تسلیت رؤسای جمهور ازبکستان و قزاقستان به «اردوغان» در پی وقوع زلزله

رؤسای جمهور ازبکستان و قزاقستان با ارسال پیام به همتای ترکیه‌ای خود، کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و همچنین خسارت‌های بزرگ در پی وقوع زلزله شدید در این کشور را تسلیت گفتند.

تسلیت رؤسای جمهور ازبکستان و قزاقستان به «اردوغان» در پی وقوع زلزله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان ضمن ارسال پیامی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم و همچنین خسارت‌های بزرگ در پی وقوع زلزله شدید در ترکیه را تسلیت گفت.

رئیس جمهور ازبکستان ضمن ابراز همدردی خود با رئیس جمهور و مردم ترکیه برادر، تسلیت و حمایت خود را از خانواده‌ها و نزدیکان قربانیان ابراز و بهبودی سریع آسیب‌دیدگان را آرزو کرد.

«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز با ارسال پیامی جان باختن تعداد زیادی از مردم بر اثر زمین لرزه در جنوب – شرق ترکیه را به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور تسلیت گفت.

در پیام تاکایف در این مورد آمده است: جان باختن تعداد زیادی از مردم بر اثر زلزله شدید در ترکیه را با اندوه عمیق دریافت کردم.

در این لحظه سخت از طرف مردم قزاقستان و از طرف خودم به خانواده‌های قربانیان و همچنین به کل مردم برادر ترکیه تسلیت می‌گویم.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین آمادگی کشورش را برای ارائه کمک‌های مربوطه به ترکیه اعلام کرد.

«جین بک کولوبایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان نیز با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در ارتباط با تلفات جانی و ویرانی‌های گسترده در اثر زلزله در این کشور ابراز همدردی کرد.

وی در پیامی آورده است: با اندوه عمیق از وقوع زلزله در چندین استان ترکیه مطلع شدم. تسلیت صمیمانه خود را به خانواده‌ها و دوستان قربانیان، برای مجروحان شفای عاجل و برای ملت برادر ترکیه آرزوی بهبودی دارم.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول