اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۵ پروژه‌ گازرسانی خراسان‌شمالی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۳۵ پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۸۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۳۵ پروژه‌ گازرسانی خراسان‌شمالی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سید محمود هاشمی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی در نشست خبری اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با دهه فجر امسال ۱۳۵ پروژه در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۴۸۸ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۱۰ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها گازرسانی به ۹۲ روستا و شهرک روستایی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان، اجرای ۵ کیلومتر خط تغذیه تقویتی ۸ اینچی در شهر اسفراین با اعتبار ۸ میلیارد تومان، گازرسانی به ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و احداث خط انتقال کارخانه آلومینای جاجرم و شهرهای گرمه و جاجرم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی در خصوص ۲۵ طرح قابل افتتاح نیز افزود: پروژه گازرسانی به ۱۰ روستا و شهرک روستایی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و همچنین گازرسانی به ۱۵ واحد صنعتی و تولیدی استان با اعتبار ۷ میلیارد از جمله آن‌هاست.

هاشمی با اشاره به ۱۸ پروژه‌ در سطح شهرستان بجنورد تصریح کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۸ روستای شهرستان بجنورد با جمعیت ۴۵۰ نفری بصورت اجرای ۳۷ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۸۰ انشعاب با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان، گازرسانی به ۵ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۳۹ متر شبکه تغذیه، ۱.۵ کیلومتر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی ۳ ایستگاه و نصب ۲ انشعاب با اعتبار ۲ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی گازرسانی به ۵ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۳.۳ کیلومتر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه و نصب یک انشعاب با اعتبار ۴ میلیارد تومان پروژه‌های دهه فجر این شهرستان می‌باشد.

وی ادامه داد: در شهرستان شیروان نیز گاز رسانی به ۲ روستا با جمعیت ۱۰۰ نفری با اجرای ۶ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۱۸ انشعاب و اعتبار ۶ میلیارد تومان و گازرسانی به ۴ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۱۸۱ متر شیکه تغذیه، ۱.۲ کیلومتر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی ۲ ایستگاه و نصب ۲ انشعاب با اعتبار ۲ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به ۲ واحد صنعتی و تولیدی با اجرای ۲ کیلومتر شبکه تغذیه، ۳۰۰ متر شبکه توزیع، نصب و راه‌اندازی یک ایستگاه و نصب یک انشعاب با اعتبار ۲.۳ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه در شهرستان اسفراین نیز خبر داد و گفت: گازرسانی به ۸ روستا با جمعیت ۹۶۰ نفری و اعتبار ۴۸ میلیارد تومان، احداث خط تغذیه تقویتی با اعتبار ۸ میلیارد تومان و گازرسانی به یک واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار یک میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به ۲ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۱.۳۷ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

هاشمی ۲۲ پروژه در شهرستان رازوجرگلان را اعلام کرد و افزود: گازرسانی به ۵ روستا و شهرک روستایی با جمعیت ۱۸۰ نفری و اعتبار ۲ میلیارد تومان افتتاح و گازرسانی به ۱۷ روستا و شهرک روستایی با جمعیت ۱۵۰۰ نفری و اعتبار ۲۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان فاروج نیز عملیات اجرایی گازرسانی به ۷ روستا و شهرک روستایی با جمعیت ۸۰۰ نفر و اعتبار ۲۲ میلیارد تومان و گازرسانی به ۴ واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار ۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به یک واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار۰.۱۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

این مدیر مسئول در ادمه به ۲۵ پروژه در شهرستان مانه‌وسملقان اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۴ روستا با جمعیت ۲ هزار نفری و اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به یک واحد صنعتی و تولیدی با اعتبار۵۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

وی از افتتاح گازرسانی به ۲ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار یک میلیارد تومان در شهرستان گرمه خبر داد و افزود: گازرسانی به یک روستا ۵۵ نفری با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به یک واحد تولیدی با اعتبار ۷ میلیارد تومان و گازرسانی به ۱۴ روستا با اعتبار ۱۱۰ میلیارد کلنگ‌زنی می‌شود.

هاشمی به ۱۹ پروژه در سطح شهرستان جاجرم اشاره کرد و گفت: گازرسانی به ۱۴ روستا با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و ۲ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان و پروژه خط انتقال با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و گازرسانی به ۲ روستا با جمعیت ۱۹۵ نفری و اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌شمالی اظهار داشت: خراسان‌شمالی تنها استانی است که در شرایط بحرانی به وجود آمده در هفته‌های گذشته هیچ قطعی گاز در بخش خانگی را نداشته است.

وی در انتها یادآور شد: در ۱۰ ماهه امسال متاسفانه ۹ مورد فوتی بر اثر مسمومیت با گازگرفتگی ثبت شده است.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول