اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۸۰ درصد از واحدهای راکد شهرک‌های صنعتی احیا شده‌اند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: بیش از ۸۰ درصد از واحدهای راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی احیا شده‌اند اگرچه این روند در سال آینده با رشد چشمگیری ادامه خواهد داشت.

۸۰ درصد از واحدهای راکد شهرک‌های صنعتی احیا شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مصطفی حقیقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۲ شهرک و ناحیه صنعتی که نیمی از آن در مناطق برخوردار و نیمی دیگر در مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده است اظهار کرد: مجموعه شهرک‌های صنعتی به موضوعات و دغدغه‌های تولیدکنندگان نزدیک است از همین رو به برکت دولت سیزدهم  و حمایت‌های استاندار همدان جلسات کارشناسی شده با سرعت بالا اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکل شهرک‌های صنعتی اراضی در اختیار است افزود: در سال‌های اخیر برنامه‌ای برای تملک اراضی دیده نشده بود به نحوی که کل اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی ۳ هزار هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با تاکید بر اینکه در ۶ ماه گذشته برنامه افزایش یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی کلید خورده و در شرف توافق با زارعین و مالکان هستیم یادآور شد: این مهم به معنای عدم انجام کار در سال‌های متمادی بوده که هم اکنون با جدیت در حال پیگیری است.

وی در ادامه به اقدامات یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: تأمین برق در سنوات قبل ۷ مگاوات بوده که این میزان به ۴۱ مگاوات رسیده، آبرسانی از ۱۵ لیتر بر  ثانیه به ۲۳ لیتر بر ثانیه رسیده و پنج شهرک در آستانه گازرسانی قرار گرفته که در مجموع ۲۷ شهرک گاز دار خواهند شد.

حقیقی با بیان اینکه همدان جزو هفت استان پیشرو در بهره‌گیری از پساب بوده و در حال حاضر این مهم  ۳۲ لیتر بر ثانیه محقق شده است تصریح کرد: خوشه‌های صنعتی استان از ۶ خوشه به ۹ خوشه افزایش پیدا کرده و افزایش ظرفیت ۴۰ واحد تولیدی تحقق یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه شهرک بنکداران یکی از پروژه‌های قفل شده بود که هم اکنون با تزریق اعتبار خوبی در ۶ ماه گذشته در آستانه افتتاح قرار دارد و بیش از ۸۰ درصد از تعهدات شهرک‌های صنعتی انجام شده است خاطرنشان کرد: دستگاه قضا در استان در واگذاری‌هایی که در سنوات قبل صورت گرفته نقطه نظری دارند که حتما رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد نیز از پروژه‌های قفل بود افزود: بنا شده در این خصوص تا پایان سال کد گمرکی اخذ شود و در ۶ ماه اول سال آینده فرآیند واگذاری اراضی طبق قانون انجام شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۵۴ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پروانه بهره‌برداری دارند گفت: از این میزان واحد بیش از ۵۰ درصد با ظرفیت ۹۰ درصدی فعال هستند و نیمی دیگر از واحدهای با ظرفیتی کمتر از ۹۰ درصد فعالیت می‌کنند.

حقیقی یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد از واحدهای راکد مستقر در شهرک‌های صنعتی احیا شده‌اند اگرچه این روند در سال آینده با رشد چشمگیری ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در ادامه سخنانش به مباحثی همچون مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان پرداخت و یادآور شد: در این سفر اعتباراتی خوبی به شهرک‌های صنعتی تعلق گرفت که در مقایسه با دیگران استان‌ها کم‌سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های برق و در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد تومان در این سفر مصوب شد.

حقیقی به اشتغال ۱۴ هزار نفری شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد و متذکر شد: این میزان بر اساس جواز دریافتی و پروانه بهره‌برداری است.

وی در ادامه از قراردادهای فسخ شده شهرک‌های صنعتی یاد کرد و گفت: از ابتدای آغاز به کار شهرک‌ها تا سال ۱۴۰۰ این رقم ۳۵ هکتار از اراضی بوده و این رقم در ۶ ماه گذشته به ۲۰۰ هکتار اراضی فسخ شده رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از صنایع به ویژه صنایع خرد ۵ میلیارد تومان هزینه شده که شامل ۲۰۰ دوره آموزشی، حمایت‌های فناورانه، شرکت در ۱۸۰ نمایشگاه داخلی و خارجی و برگزاری هفت تور صنعتی بوده است.

وی به وضعیت شهرک صنعتی لالجین ۲ اشاره کرد و ادامه داد: ۲۳۱ قطعه اراضی در این شهرک موجود است که بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام انجام  شده از همین رو از طریق فرآیند دولتی و مزایده اقدام شد.

حقیقی یادآور شد: البته که در این حوزه حواشی ایجاد شد که حکایت از به خطر افتادن منافع مالی برخی داشت اما سیاست اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فسادستیزی است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول