اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فجر 44| تحلیل و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، نیازمند حضور پر رنگ جهادگران تبیین است/ مقابله با فقر و تبعیض؛ راهبرد اصلی نظام

دبیر حزب مؤتلفه استان فارس گفت: خانواده‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، سمن‌ها و تشکل‌ها مسئولیت سنگینی برای تبیین دستاوردهای انقلاب دارند و باید جهاد تبیین را جدی بگیرند تا فرزندان ایران زمین، فریب جاذبه‌های کاذب دشمنان را نخورند.

فجر 44| تحلیل و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، نیازمند حضور پر رنگ جهادگران تبیین است/ مقابله با فقر و تبعیض؛ راهبرد اصلی نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دهه مبارک فجر، یادآور حماسه‌ای بی نظیر در دوران معاصر است. حماسه‌ای به بلندای تاریخ یک ملت.

ملتی امیدوار و سرفراز که از طاغوت زمان برائت جسته و رو به سوی منشأ نور آوردند و با پیوستن به قافله امام خمینی، نهضتی ماندگار را رقم زدند.

دهه فجر، فرصتی برای پرداختن به حماسه شکل‌گیری انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی در طول چهار دهه است. دستاوردهایی غیرقابل انکار که اقشار مختلف مردم را بهره‌مند ساخته و گروه‌های معاند را به هراس انداخته است.

در همین راستا با دبیر حزب مؤتلفه استان فارس به گفتگو پرداختیم.

مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی، استقلال ملی است

غلامحسین چوبینی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مهمترین دستاورد تشکیل نظام جمهوری اسلامی، استقلال ملی و اقتدار بین المللی بود .

وی ادامه داد: این امر به ویژه در جنگ تحمیلی مشهود است که ایران حتی یک وجب از خاک خود را واگذار نکرد، در حالی که وقتی مقایسه می‌کنیم رضاخان پهلوی در دوره جنگ جهانی دوم، کشور را به انگلیس، شوروی و آمریکا واگذار کرد و در زمان محمدرضا پهلوی، بحرین که استان چهاردهم کشور بود به انگلیس خائن ارائه شد.

چوبینی گفت: نظام جمهوری اسلامی، ضمن حفظ دستاوردهای موجود، معرفی انقلاب به جهانیان و حفظ اقتدار ملی توسط نیروهای نظامی و انتظامی را در کارنامه ارزشمند خود دارد.

پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه علمی و پزشکی

این مدرس دانشگاه با اشاره به پیشرفت ایران در حوزه پزشکی اظهار داشت: تا پیش از انقلاب، شاهد ورود پزشکان از هند و بنگلادش و پاکستان بودیم اما بعد از انقلاب به جایی رسیدیم که بیمارانِ بیش از ۵۰ کشور جهان برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

چوبینی افزود: ایران در زمینه جراحی قلب و پیوند قرینه دارای رتبه برتر است و در زمینه سلول‌های بنیادی نیز رتبه اول منطقه و رتبه 15 جهان را دارد.

ترمیم ضایعات نخاعی، تولید داروهای راهبردی، شبیه‌سازی حیوانات، موارد دیگری است که چوبینی به عنوان پیشرفت‌های چشمگیری حوزه پزشکی از آن یاد می‌کند که ایران موفق شده رتبه نخست منطقه و رتبه بالا در سطح جهان را به خود اختصاص دهد.
 
وی با اشاره به اینکه امید به زندگی، بعد از انقلاب حدود 20 سال افزایش یافته است، اظهار داشت: در حوزه بهداشت و سلامت عمومی، اقدامات موثری انجام شده که واکسیناسیون ملی علیه بیماری‌ فلج اطفال و ریشه‌کن شدن آن، همچنین تولید واکسن کرونا و مبارزه جدی با این اپیدمی، از آن جمله است.

دبیر حزب مؤتلفه در فارس خاطرنشان کرد: ایران جزء 12 کشور چرخه فناوری فضایی جهان است، همچنین در زمینه نانوتکنولوژی و دانش هسته‌ای نیز از کشورهای شاخص به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و کاستی های موجود در این زمینه گفت: متاسفانه در زمینه اقتصادی با تورم و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها همچنین بیکاری مواجه هستیم که این روند، مردم را به اعتراض وا داشت اما این اعتراضات توسط جریان هایی به طور هدفمند، هدایت شده و مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به آشوب کشیده شد.
 
چوبینی افزود: آنها با این تفکر که می‌توانند انقلاب را ساقط کنند، با بودجه‌های کلان دست به این اقدامات زدند اما این خیال باطل و ناشی از جهل آنها است.

دبیر حزب مؤتلفه در فارس تصریح کرد: در چنین شرایطی، کارشناسان، متخصصان، مسئولان و نمایندگان مجلس باید به دنبال تبیین علت گرانی ها و نابسامانی اقتصادی باشند تا علاوه بر اینکه وضعیت معیشتی مردم ارتقا یابد، دشمنان نیز از این موضوع سوءاستفاده نکنند.

نافرجامی در برجام

چوبینی اظهار داشت: متاسفانه دولت قبل، تمام ریز و درشت وضعیت معیشتی مردم را به برجام گره زد و برجام نیز موفقیت آمیز نبود که آنها باید عواقب و تبعات آن را بپذیرند اما نمی پذیرند.

وی با اشاره به ناکارآمدی دولت قبل در عرصه اقتصادی گفت: دولت قبل حاضر نشد برنامه های راهبردی اقتصاد مقاومتی را اجرا کند یا به شعارهای سال و‌ توصیه های رهبر انقلاب در زمینه مسائل اقتصادی عمل کند، که حاصل این روند ضعیف‌تر شدن ارکان اقتصادی و ایجاد وابستگی به اتحادیه اروپا بود.

دبیر حزب مؤتلفه در فارس خاطرنشان کرد: در فرایند برجام، ایران به تعهدات خود پایبند بود اما اتحادیه اروپا و آمریکا به تعهدات پایبند نبودند و خواستار خلع سلاح کامل ما در زمینه موشکی، نظامی و هسته ای بودند
و تحریم‌های فلج کننده را اعمال کردند.

جبران مافات در دولت سیزدهم

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل، فرصت‌سوزی وجود داشت و اعتماد مردم کاهش یافت، بیان کرد: دولت سیزدهم در حال تلاش برای ارتقاء وضعیت اقتصادی است آن هم با یک خزانه خالی.

این مدرس دانشگاه گفت: در راستای جبران مافات نیز، دولت فعلی دست مفسدان اقتصادی را از سر مردم کوتاه می‌کند، واحدهای تولیدی و صنعتی راکد را احیا کرده، همچنین با رانت و اختلاس مقابله می نماید.

چوبینی تاکید کرد: دولتی که خودش نتوانست طی 8 سال، کار موثری انجام دهد اکنون انتظار دارد دولت انقلابی در عرض یک سال، کم و کاستی‌ها را جبران نماید.

امن‌ترین کشور در بحرانی‌ترین منطقه

این فعال سیاسی، در حوزه امنیت ملی به فرموده مقام معظم رهبری استناد کرده و گفت: ایران در بحرانی ترین منطقه جهان، امن ترین کشور است .

وی اضافه کرد: بنابراین با همت و اراده مردم و هدایت داهیانه رهبر انقلاب، تاکنون بمب‌گذاری‌ها آشوب های خیابانی و هرگونه توطئه های دشمن خنثی شده است.

 

 

جهاد تبیین در راستای تحلیل دستاوردهای انقلاب

چوبینی بیان کرد: مقایسه رژیم پهلوی با عملکرد نظام جمهوری اسلامی توسط عده‌ای، ناشی از نا آگاهی از عملکرد پهلوی و هدف امام راحل از تشکیل نهضت اسلامی است که در این راستا، القائات مسموم دشمن نیز تاثیر منفی خود را گذاشته است.

وی تاکید کرد: در این زمینه خانواده‌ها، آموزش و پرورش، رسانه‌ها، سمن‌ها و تشکل‌ها مسئولیت سنگینی برای تبیین دستاوردهای انقلاب دارند و باید جهاد تبیین را جدی بگیرند تا فرزندان ایران زمین، فریب جاذبه‌های کاذب دشمنان را نخورند.

چوبینی تصریح کرد: قوای سه‌گانه باید مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را راهبرد اصلی خود قرار دهند و مصلحت فردی و جناحی را به مصالح مردم و نظام ترجیح ندهند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به نقش جوانان و  بانوان در عرصه‌های تصمیم‌گیری گفت: جوانان و بانوان، ظرفیت گسترده ای هستند که با وجود اینکه از حضور آنها در عرصه های مختلف استفاده شده اما همچنان مغفول مانده‌اند.

وی گفت: زنان در عرصه شکل گیری انقلاب، در طول هشت سال دفاع مقدس همچنین دفاع از حرم نقش آفرین بود و در عرصه های اجتماعی و علمی نیز حضور فعالی دارند دارند، همچنین به موازات مسئولیت فردی وخانوادگی، مسئولیت اجتماعی خود را نیز عهده‌دار هستند.

گفتگو از : سمیه انصاری‌فرد

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول