اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فجر۴۴| افتتاح فاز اول خط دوم متروی شیراز در دهه فجر

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل ریلی شهرداری شیراز از افتتاح فاز اول خط دوم مترو شیراز حدفاصل میانرود تا میدان امام حسین(ع) خبر داد.

فجر۴۴| افتتاح فاز اول خط دوم متروی شیراز در دهه فجر

یقطین در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز درباره جزئیات این خط اظهار داشت: کل مسیر خط دو که از میانرود تا کلبه سعدی برنامه‌ریزی شده بود، با تجدیدنظر شهرداری با اضافه شدن یک ایستگاه تا فضیلت امتداد خواهد یافت. 

وی افزود: طول این خط ۱۵ کیلومتر است که فاز نخست آن از میانرود تا میدان امام حسین(ع) به طول ۹ کیلومتر در دهه مبترک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. 

یقطین گفت: یک کیلومتر از این خط بر روی سطح زمین و هشت کیلومتر زیرزمینی و به صورت تونل دوقلو با ایستگاه‌های جزیره‌ای است. 

وی اظهار داشت: کل این خط هست ایستگاه دارد که سه ایستگاه آن هم معماری و هم سازه را تمام کرده و در بقیه ایستگاه‌ها سازه تمام شده و تنها معماری باقی مانده است. 

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: سه ایستگاه قهرمانان امیرکبیر و میدان امام حسین(ع) ایستگاه‌های تکمیل شده هستند. 

یقطین با اشاره به اینکه خط دو خط شمالی جنوبی است، گفت: این خط در میدان امام‌حسین(ع) به خط یک متصل می‌شود. 

وی با بیان اینکه به دلیل داشتن تنها یک قطار این خط مسافرگیری ندارد، گفت: فاز اول خط دو در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، اما چون یک قطار بیشتر نداریم، مسافرگیری عمومی نخواهیم داشت و تنها مسافرگیری هدفمند در ساعاتی از روز به گروه‌های مختلف همچون ادارات، مدارس، خبرنگاران و ... اختصاص می‌یابد تا با اضافه شدن قطار رزرو مسافرگیری کامل انجام شود. 

وی تصریح‌کرد: هم‌اکنون منتظر هستیم تا قطار درخواستی به وزارت کشور اختصاص یافته و به شیراز منتقل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول