اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بنیانگذار تئاتر نوین هرمزگان درگذشت

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از فوت عبدالهادی معتمدی هنرمند پیشکسوت تئاتر هرمزگان خبر داد.

بنیانگذار تئاتر نوین هرمزگان درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان صبح امروز با اعلام خبر فوت عبدالهادی معتمدی هنرمند پیشکسوت تئاتر هرمزگان و بنیان‌گذار تئاتر نوین این استان، اظهار کرد: این ضایعه‌ای برای خانواده فرهنگ و هنر استان است.

وی با تسلیت این ضایعه به اهالی فرهنگ و هنر استان و بخصوص اهالی تئاتر، افزود: مرحوم معتمدی متولد 1326 در شهرستان رودان بود که به شغل شریف معلمی نیز اشتغال داشت و پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته طبیعی در سال 1348 راهی دانشکده تربیت معلم تهران (انستیتوی امور هنر) شده بود و در رشته ی هنر به ویژه تئاتر در نزد اساتیدی چون ایرج زهری به تحصیلات خود ادامه داد و نایل به کسب مدرک فوق دیپلم هنری می شود. 

 

به گفته جهانگیری، مرحوم معتمدی پس از بازگشت به بندرعباس در نخستین اقدام خود، گروه نمایش «گِشِر» را راه اندازی می کند و آثار متعدد هنری در قالب این گروه نمایش به اجرا در می‌آید و بسیاری از اهالی تئاتر استان از وجود این چهره هنرمند بهره مند شده بودند.

به گزارش فارس، عبدالهادی معتمدی پایه گذار تئاتر نوین هرمزگان یکی از چهره های درخشان تئاتر استان هرمزگان، فردی بی ادعا و بسیار متواضع بود که از همان پیش از انقلاب از تئاتر به عنوان ابزاری مبارزه جویانه علیه رژیم ستم شاهی استفاده می کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول